مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری بود. این مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. نمونه پژوهش شامل 30 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری در مرکز ناتوای های یادگیری شهر همدان است که به صورت در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (15=n) و کنترل (15=n) به صورت تصادفی جایگزین شدند. برای جمع آوری داده های پژوهش از آزمون هوش ریون, آزمون ریاضی کی - مت, آزمون خواندن و پرسشنامه سبک های اسناد کودکان استفاده شد. آموزش برنامه تلفیقی در 10 جلسه به مدت یک ماه برگزار شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر کاهش سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی یادگیری به صورت معنی داری تاثیر دارد. این نتایج می تواند پشتوانه ای برای کاربست مداخلات عاطفی - هیجانی در کنار دوره های آموزش تحصیلی برای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اصلانی، جلیل، علی زاده، حمید، ابراهیمی قوام آبادی، صغری، و فرخی، نورعلی. (1391). اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 2(1)، 6-24. SID. https://sid.ir/paper/210249/fa

Vancouver: کپی

اصلانی جلیل، علی زاده حمید، ابراهیمی قوام آبادی صغری، فرخی نورعلی. اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(1):6-24. Available from: https://sid.ir/paper/210249/fa

IEEE: کپی

جلیل اصلانی، حمید علی زاده، صغری ابراهیمی قوام آبادی، و نورعلی فرخی، “اثربخشی برنامه تلفیقی روانی - آموزشی بر سبک تبیین بدبینانه دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 1، pp. 6–24، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210249/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button