مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شایستگی بالینی در دانشجویان پرستاری بهداشت روانی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 261 | صفحه پایان 276

چکیده

 مقدمه: شایستگی بالینی در آموزش پرستاری بهداشت روانی, پایه و اساسی برای توسعه شایستگی در کار عملی پرستاری می باشد.تعاریف مختلفی از شایستگی بالینی وجود دارد اما در حیطه پرستاری بهداشت روانی تعریف مشخصی دیده نمی شود. هدف از این مطالعه تبیین مفهوم و چگونگی دستیابی به شایستگی بالینی در دانشجویان پرستاری بهداشت روانی, بود.روش: در مطالعه کیفی حاضر با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 16 نفر (پنج دانشجوی کارشناسی پرستاری ترم آخر, دو دانشجوی کارشناسی ارشد با گرایش پرستاری بهداشت روانی, چهر نفر عضو هیات علمی روانپرستاری, سه سرپرستار و دو پرستار شاغل در بخش های روانپزشکی) انجام شد. در ضمن دو مصاحبه گروهی متمرکز با دانشجویان پرستاری نیز صورت گرفت. تمام مصاحبه ها ضبط شده و کلمه به کلمه پیاده گردید. داده ها از طریق تحلیل محتوای کیفی قراردادی, تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: در طول تجزیه و تحلیل داده ها, چهار مضمون اصلی پدیدار گشت که شامل:« آشنا شدن و آمادگی»,«مواجه شدن»,«ارتباط تنگاتنگ» و کسب شایستگی بودند.نتیجه گیری: دانشجوی پرستاری که در مقطع کارشناسی تحصیل می کند برای کسب شایستگی بالینی پرستار بهداشت روانی باید از مراحل مخصوصی عبور کند تا در نهایت توانایی کار در این حیطه را کسب نماید. در طی هر مرحله شاخص هایی وجود دارد که می تواند به دانشجو جهت کسب این شایستگی ها کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محتشمی، جمیله، صلصالی، مهوش، پازارگادی، مهرنوش، و منوچهری، هومان. (1392). شایستگی بالینی در دانشجویان پرستاری بهداشت روانی: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 2(3)، 261-276. SID. https://sid.ir/paper/215399/fa

    Vancouver: کپی

    محتشمی جمیله، صلصالی مهوش، پازارگادی مهرنوش، منوچهری هومان. شایستگی بالینی در دانشجویان پرستاری بهداشت روانی: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1392؛2(3):261-276. Available from: https://sid.ir/paper/215399/fa

    IEEE: کپی

    جمیله محتشمی، مهوش صلصالی، مهرنوش پازارگادی، و هومان منوچهری، “شایستگی بالینی در دانشجویان پرستاری بهداشت روانی: یک مطالعه کیفی،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 2، no. 3، pp. 261–276، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215399/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button