مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودکارآمدی در شایستگی بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 114

چکیده

 با توجه به ارتباط نزدیک بین مفهوم کیفیت و شایستگی بالینی و همچنین ارتقای کیفیت خدمات پرستاری با افزایش شایستگی بالینی, این مطالعه با هدف تعیین خودکارآمدی در شایستگی بالینی دانشجویان پرستاری و ارتباط آن با مشخصات فردی اجتماعی صورت پذیرفت. این مطالعه توصیفی_تحلیلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 1391-92 صورت گرفت. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه خودکارآمدی برای شایستگی پرستاری حرفه ای استفاده شد که شامل 181 گویه می باشد که در شش حیطه شامل حیطه ارتباط پرستار مددجو, حیطه ارتقای سلامتی, حیطه پیش گیری از بیماری/صدمه, حیطه مراقبت حمایتی, حیطه مراقبت توان بخشی و حیطه عملکرد حرفه ای تدوین شده است. داده ها با نسخه 13 نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. بر اساس یافته ها, میانگین خودکارآمدی در شایستگی پرستاری حرفه ای 68.1±14.5 می باشد. از میان حیطه های مربوطه, حیطه عملکرد حرفه ای (73.02±16.4) بیشترین و حیطه ارتقای سلامتی (64.7±16.6) کمترین سطح را دارد. در مطالعه حاضر ارتباط بین جنسیت و خودکارآمدی در شایستگی پرستاری حرفه ای معنادار بود (P=0.01). با توجه به اینکه خودکارآمدی در شایستگی پرستاری حرفه ای در محدوده متوسط قرار دارد, نیاز است برنامه های پرستاری در راستای افزایش خودکارآمدی دانشجویان با اتکای بر کسب شایستگی بالینی تعدیل یابد و کسب شایستگی پرستاری در ارزیابی های پرستاری گنجانده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسنخانی، هادی، محجل اقدم، علیرضا، رحمانی، آزاد، و مجمدپورفرد، زینب. (1394). خودکارآمدی در شایستگی بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(2)، 107-114. SID. https://sid.ir/paper/228803/fa

Vancouver: کپی

حسنخانی هادی، محجل اقدم علیرضا، رحمانی آزاد، مجمدپورفرد زینب. خودکارآمدی در شایستگی بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(2):107-114. Available from: https://sid.ir/paper/228803/fa

IEEE: کپی

هادی حسنخانی، علیرضا محجل اقدم، آزاد رحمانی، و زینب مجمدپورفرد، “خودکارآمدی در شایستگی بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 2، pp. 107–114، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228803/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button