مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزش اثربخش، تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 239

چکیده

 مقدمه: رشد و توسعه موسسات دانشگاهی در دهه اخیر با چالش های بسیاری همراه بوده است. شناخت این چالش ها در آموزش پرستاری به لحاظ کار با انسان از اهمیت بیشتری برخوردار است, چرا که هر گونه کاستی و نقصان در آموزش پرستاری تاثیر مستقیم بر دانش و مهارت بالینی و در نهایت سلامت افراد جامعه خواهد داشت. هدف این مطالعه تبین تجارب درک شده مدرسان پرستاری در مورد چالش های آموزش اثربخش در پرستاری بود. روش: این مطالعه کیفی با مشارکت 15 نفر از مدرسان و پرسنل پرستاری با سابقه کار در امر آموزش انجام گردید. افراد طبق نمونه گیری هدفمند و در ادامه نمونه گیری نظری انتخاب شدند. پس از کسب رضایت آگاهانه از آنان, داده ها با استفاده از مصاحبه فردی به صورت نیمه ساختار یافته, حضور در عرصه و دست نوشته ها جمع آوری شد. کلیه مصاحبه های ضبط شده روی کاغذ بازنویسی و مرور شد. سپس به روش تحلیل محتوای متعارف با رویکرد استقرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تم ها یا درون مایه ها استخراج گردید. معیارهای تاییدپذیری و انتقال پذیری جهت حمایت از صحت و استحکام داده ها لحاظ گردید. یافته ها: پس از تجزیه و تحلیل نتایج, سه درون مایه اصلی نقش کمرنگ مراقبت در آموزش, صلاحیت فنی ناکافی و ارزشیابی هدایت نشده به عنوان چالش های مهم در آموزش اثربخش شناسایی شد. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه بصیرتی را برای مدرسان پرستاری در رابطه با چالش های فرایند آموزشی که با آن مواجهند, فراهم نمود. مدرسان و برنامه ریزان آموزش پرستاری می توانند با استفاده از نتایج این مطالعه بر اساس تجربیات مشارکت کنندگان با شناسایی ضعف های موجود در فرایند آموزش به بازنگری برنامه ریزی آموزشی با هدف مراقبت محور بودن بپردازند. اصلاح و بهبود این فرایند موجب اثربخشی بیشتر آموزش, تربیت پرستاران توانمند و ماهر و فراهم شدن زمینه اعتلای سلامت جامعه خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، نسرین، الحانی، فاطمه، و احمدی، فضل اله. (1391). چالش های آموزش اثربخش, تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(3)، 229-239. SID. https://sid.ir/paper/215521/fa

    Vancouver: کپی

    الهی نسرین، الحانی فاطمه، احمدی فضل اله. چالش های آموزش اثربخش, تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1391؛1(3):229-239. Available from: https://sid.ir/paper/215521/fa

    IEEE: کپی

    نسرین الهی، فاطمه الحانی، و فضل اله احمدی، “چالش های آموزش اثربخش, تاملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 1، no. 3، pp. 229–239، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button