مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آموزش بالینی مدرسان پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه. آموزش بالینی رکن و قلب آموزش پرستاری است. به دلیل شفاف نبودن ماهیت نقش بالینی مدرسان پرستاری, این پژوهش با هدف درک نقش بالینی و نحوه ایفای آن توسط مدرسان پرستاری انجام گردید.روش ها. این مطالعه پژوهش کیفی از نوع گراندد تئوری (Grounded Theory) است. پانزده تن از مدرسان پرستاری با روش نمونه گیری نظری انتخاب گردیدند. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه نیمه سازمان بندی شده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مقایسه دایم داده ها استفاده گردید.نتایج. درون مایه های به دست آمده از این مطالعه عبارتند از: روشنی نقش, هویت حرفه ای, استقلال حرفه ای و جور شدن یا همرنگی.بحث. به نظر می رسد ابهام در نقش و وابستگی حرفه ای باعث شده مدرسان پرستاری در رسیدن به تسلط بر نقش موفق نباشند, بنابراین, آنان با کسب هویت جدید حرفه ای و استفاده از راهبردهای همرنگی (جور شدن) قصد دارند از تضادهای نقشی دوری جویند, حال آن که بسیاری از این راه کارها, آنان را از اهداف آموزش جدا می سازد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زمان زاده، وحید، پارسایکتا، زهره، فتحی آذر، اسکندر، و ولی زاده، لیلا. (1381). نقش آموزش بالینی مدرسان پرستاری: یک مطالعه کیفی . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(6 (ویژه نامه دانشکده پرستاری و مامایی))، 27-33. SID. https://sid.ir/paper/426201/fa

Vancouver: کپی

زمان زاده وحید، پارسایکتا زهره، فتحی آذر اسکندر، ولی زاده لیلا. نقش آموزش بالینی مدرسان پرستاری: یک مطالعه کیفی . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(6 (ویژه نامه دانشکده پرستاری و مامایی)):27-33. Available from: https://sid.ir/paper/426201/fa

IEEE: کپی

وحید زمان زاده، زهره پارسایکتا، اسکندر فتحی آذر، و لیلا ولی زاده، “نقش آموزش بالینی مدرسان پرستاری: یک مطالعه کیفی ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 6 (ویژه نامه دانشکده پرستاری و مامایی)، pp. 27–33، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/426201/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button