مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ارتباط با ارزشیابی استادان: تحلیل محتوا

صفحات

 صفحه شروع 296 | صفحه پایان 304

چکیده

 مقدمه: استادان دانشگاه یکی از مهم ترین اجزا در سیستم آموزش می باشند که دارای نقش تعیین کننده ای در دستیابی به اهداف آموزشی می باشند. در این راستا, ارزشیابی استادان و بررسی کیفیت کار آنان از مهم ترین جنبه های موثر در ارتقای کیفیت آموزش آنان خواهد بود. از این رو, مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه و نظرات دانشجویان پرستاری در زمینه ارزشیابی استادان صورت گرفت.روش: مطالعه حاضر به صورت کیفی با مشارکت 14 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام گردید. افراد طبق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و پس از کسب رضایت آگاهانه از آنان, داده ها با استفاده از مصاحبه فردی به صورت نیمه ساختار یافته, حضور در عرصه و دست نوشته ها جمع آوری شد. کلیه مصاحبه ها ضبط و روی کاغذ بازنویسی و مرور گردید. سپس, به روش تحلیل محتوای متعارف با رویکرد استقرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در تحقیق حاضر, 3 مضمون اصلی و 13 زیرمضمون استخراج شد که شامل نحوه انجام ارزشیابی (سوالات ناکارامد, زمان, نحوه توزیع پرسش نامه ها و توضیحات کارشناسان), ویژگی های عملکردی دانشجویان (صداقت, آگاهی, امانت داری, دخالت دادن احساسات شخصی) و دیدگاه دانشجو (تجربه برخورد قبلی, موافق, مخالف ارزشیابی) در مورد عوامل تاثیرگذار بر ارزشیابی استادان پدیدار شد.نتیجه گیری: ارزشیابی, تقویت فعالیت ها, روش های اثربخش, تضعیف یا حذف فعالیت ها و روش های بی تاثیر یا نامطلوب است. با توجه به نتایج مطالعه, باید فرایند ارزشیابی را تغییر, با اصلاح روند ارزشیابی جاری و با تقویت کیفیت کار استادان بتوان تاثیر مثبتی بر یادگیری دانشجو گذاشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، ابوالفضل، حسن پوردهکردی، علی، و متعارفی، حسین. (1395). تبیین دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ارتباط با ارزشیابی استادان: تحلیل محتوا. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 5(3)، 296-304. SID. https://sid.ir/paper/215575/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی ابوالفضل، حسن پوردهکردی علی، متعارفی حسین. تبیین دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ارتباط با ارزشیابی استادان: تحلیل محتوا. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1395؛5(3):296-304. Available from: https://sid.ir/paper/215575/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل رحیمی، علی حسن پوردهکردی، و حسین متعارفی، “تبیین دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ارتباط با ارزشیابی استادان: تحلیل محتوا،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 5، no. 3، pp. 296–304، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215575/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button