مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه و تجربیات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد ارزشیابی اساتید در دروس نظری

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی اساتید به روشهای مختلف انجام می شود. یکی از این روش ها که امروزه کاربرد زیادی در دانشگاه های بزرگ دنیا دارد جویا شدن از نظر دانشجویان به عنوان تنها افرادی است که تاثیر کامل یاددهی را در دوره درسی تجربه می کنند. هدف از این مقاله ارایه دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره ارزشیابی عملکرد اساتید از طریق فرم های ارزشیابی موجود است.روش کار: در این مطالعه کیفی به روش فنومنولوژی, به منظور درک دیدگاه و تجربیات دانشجویان در خصوص ارزشیابی از استاد در دروس نظری, چهل دانشجوی پرستاری, مامایی, پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نیم سال های تحصیلی مختلف در مصاحبه های نیمه ساختار یافته انفرادی و بحث گروهی شرکت نمودند. مصاحبه ها ضبط, خط به خط دست نویس و سپس مطابق روش «آنالیز محتوا» مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که علی رغم تمایل دانشجویان به تداوم ارزشیابی از استاد, در تکمیل فرم های ارزشیابی استاد اکراه دارند و به دلایل متعددی وضعیت جاری را مناسب نمی دانند. مضامین «تغییر, نسبی بودن, دانشجو به عنوان داور, زمان ناکارا, درهای باز, سوالات کارا, سوالات ناکارا» بیانگر دیدگاه و تجربیات دانشجویان در ارزشیابی از استاد در دروس نظری با استفاده از فرم های جاری است. دانشجویان بر استفاده از نتایج ارزشیابی به منظور تشویق اساتید و بهبود کیفی آموزش تاکید نمودند.نتیجه گیری: اساتید عناصر اساسی در یادگیری دانشجو بوده و می توانند بعنوان عناصر بازدارنده و تسهیل کننده یادگیری به شمار آیند. با ارزشیابی تدریس, می توان تغییرات و اصلاحات را در برنامه های بعدی به اجرا درآورد. آنچه که در این میان ضروری است اعمال مداخلاتی خلاقانه است, به نحوی که بتواند رضایت خاطر دانشجویان را فراهم نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ثناگو، اکرم، و جویباری، لیلا. (1389). دیدگاه و تجربیات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد ارزشیابی اساتید در دروس نظری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(1)، 57-69. SID. https://sid.ir/paper/116765/fa

Vancouver: کپی

ثناگو اکرم، جویباری لیلا. دیدگاه و تجربیات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد ارزشیابی اساتید در دروس نظری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(1):57-69. Available from: https://sid.ir/paper/116765/fa

IEEE: کپی

اکرم ثناگو، و لیلا جویباری، “دیدگاه و تجربیات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد ارزشیابی اساتید در دروس نظری،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 1، pp. 57–69، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116765/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button