مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک بازاریابی داخلی در پرستاران بخش جراحی و نقش آن در مواجهه خدمت محوری و رضایتمندی بیماران در بیمارستان ها

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه در صنعت خدمات درمانی و محیط حساس آن, بهبود درک پرستاران از بازاریابی داخلی و تاکید آن بر توانمندسازی کارکنان و شغل آنان, بر ارتقای محیط درونی بیمارستان ها و در نتیجه رضایتمندی بیماران می افزاید. هدف این پژوهش تعیین درک بازاریابی داخلی در پرستاران بخش جراحی و نقش تعدیل کننده آن در مواجهه خدمت محوری و رضایتمندی بیماران است. روش کار پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی است که جامعه آماری آن از پرستاران بخش جراحی بیمارستان های استان فارس تشکیل شده است. این مطالعه با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انجام پذیرفت, در کل 684 پرسشنامه توزیع و در نهایت پس از حذف پرسشنامه ها با پاسخ های ناقص, تعداد پرسشنامه ها جهت تحلیل 546 بود. برای جمع آوری داده ها از "پرسشنامه درک بازاریابی داخلی" (Internal Marketing Perception Questionnaire), "پرسشنامه مواجهه خدمت محور" (Service-Centered Encounter Questionnaire), " پرسشنامه رضایتمندی بیماران" (Patient Satisfaction Questionnaire) استفاده شد. روائی ابزار با شاخص روائی محتوا (CVI) و پایایی با روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید. داده ها با نرم افزار آماری اس پی اس اس نسخه 18 تحلیل شدند. یافته ها مقدار F معادل 692/44 بود که در سطح یک درصد معنادار شد و در نتیجه مواجهه خدمت محور بر رضایتمندی بیماران رابطه مثبت معناداری دارد. همچنین درک از بازاریابی داخلی بین پرستاران بخش جراحی اثر تعدیل کننده مثبت معناداری بر مواجهه خدمت محور و رضایتمندی بیماران (074/31 = F, 001/0 > P) و (256/37 = F, 001/0 > P) می گذارد. نتیجه گیری مواجهه خدمت محور با رضایتمندی بیماران رابطه مثبت داشته و درک بازاریابی داخلی نیز اثر تعدیل کننده مثبتی بر مواجهه خدمت محور و رضایتمندی بیماران دارد. پیشنهاد می شود که با اجرای ارزیابی عملکرد مواجهه خدمت محور, بر توجه به نیازهای بیماران توسط پرستاران تاکید گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تشکریان جهرمی، علیرضا، روشن، سیدعلیقی، و کرد، باقر. (1397). درک بازاریابی داخلی در پرستاران بخش جراحی و نقش آن در مواجهه خدمت محوری و رضایتمندی بیماران در بیمارستان ها. مدیریت ارتقای سلامت، 7(6 )، 24-32. SID. https://sid.ir/paper/215622/fa

    Vancouver: کپی

    تشکریان جهرمی علیرضا، روشن سیدعلیقی، کرد باقر. درک بازاریابی داخلی در پرستاران بخش جراحی و نقش آن در مواجهه خدمت محوری و رضایتمندی بیماران در بیمارستان ها. مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1397؛7(6 ):24-32. Available from: https://sid.ir/paper/215622/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا تشکریان جهرمی، سیدعلیقی روشن، و باقر کرد، “درک بازاریابی داخلی در پرستاران بخش جراحی و نقش آن در مواجهه خدمت محوری و رضایتمندی بیماران در بیمارستان ها،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 7، no. 6 ، pp. 24–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215622/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button