مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

480
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت خدمات آموزشی با رضایتمندی و وفاداری دانشجویان با تأکید برنقش میانجی گری ارزش درک شده

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 212

چکیده

 هدف: مطالعه پیش رو با هدف مدل یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت خدمات آموزشی با رضایتمندی و وفاداری دانشجویان با تأکید بر نقش میانجی گری ارزش درک شده در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین انجام شد. این پژوهش براساس هدف کاربردی و بر حسب گردآوری دادها توصیفی پیمایشی می باشد. مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش متشکل از 2996 دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه بین المللی امام خمینی بود. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای نسبی متناسب با حجم جامعه آماری انجام گرفت. برای گردآوری داده ها پرسشنامه های انتظارات, کیفیت خدمات آموزشی, ارزش درک شده, رضایتمندی و وفاداری دانشجو به کار رفت و برای تأیید پایایی ابزار به ترتیب ضرایب آلفای 78/0, 91/0, 85/0, 87/0 و 81/0 به دست آمد که نشان دهنده پایایی مطلوب ابزار می باشد. برای بررسی روایی پرسشنامه ها از تحلیل عاملی تأییدی بهره گرفته شد و روایی همه پرسشنامه ها مورد تأیید قرار گرفت. در پایان تعداد 342 پرسشنامه با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بحث و نتیجه گیری: با توجه به جداول توصیفی و میانگین ها, یافته های این پژوهش نشان داد که وضعیت دانشگاه مذکور در حوزه عوامل اثرگذار بر وفاداری دانشجو که شامل رضایتمندی, ارزش درک شده, سطح برآورده شدن انتظارات, کیفیت خدمات آموزشی می شود؛ پایین تر از حد متوسط بوده و مطلوب نمی باشد. یافته های این پژوهش نشان داد که تأثیر انتظارات بر کیفیت خدمات آموزشی, ارزش درک شده, رضایتمندی و وفاداری دانشجویان مثبت و معنادار می باشد. تأثیر کیفیت خدمات آموزشی بر ارزش درک شده معنادار نبود. تأثیر کیفیت خدمات آموزشی بر رضایتمندی و وفاداری دانشجویان نیز مثبت و معنادار بود. تأثیر ارزش درک شده بر رضایتمندی و وفاداری دانشجویان مثبت و معنادار می باشد. این نتایج بر نقش میانجی گر و واسطه ای ارزش درک شده در حوزه رضایتمندی و وفاداری دانشجویان تأکید می نماید. به سخن دیگر با بهبود کیفیت خدمات آموزشی و برآورده شدن انتظارات دانشجویان, و به تبع آن افزایش میزان ارزش درک شده در دانشجویان, پیش بینی می شود که رضایتمندی و وفاداری آنان نیز افزایش یابد. بنا بر این نتایج و با توجه به اهمیت و نقش ارزش درک شده, مدل مفهومی ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن رضایی، جعفر، قلعه ای، علیرضا، و مهاجران، بهناز. (1398). مدل یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت خدمات آموزشی با رضایتمندی و وفاداری دانشجویان با تأکید برنقش میانجی گری ارزش درک شده. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 12(1 (پیاپی 22) )، 183-212. SID. https://sid.ir/paper/218001/fa

    Vancouver: کپی

    حسن رضایی جعفر، قلعه ای علیرضا، مهاجران بهناز. مدل یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت خدمات آموزشی با رضایتمندی و وفاداری دانشجویان با تأکید برنقش میانجی گری ارزش درک شده. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1398؛12(1 (پیاپی 22) ):183-212. Available from: https://sid.ir/paper/218001/fa

    IEEE: کپی

    جعفر حسن رضایی، علیرضا قلعه ای، و بهناز مهاجران، “مدل یابی معادلات ساختاری روابط انتظارات و کیفیت خدمات آموزشی با رضایتمندی و وفاداری دانشجویان با تأکید برنقش میانجی گری ارزش درک شده،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 12، no. 1 (پیاپی 22) ، pp. 183–212، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button