مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کیفیت خدمات آموزشی بر وفاداری دانشجویان با میانجی گری رضایتمندی

صفحات

 صفحه شروع 327 | صفحه پایان 346

چکیده

 هدف وفاداری دانشجو, یکی از مولفه های مهم در آموزش عالی است که باتوجه به کاهش جمعیت دانشجو در ایران, اهمیت این مولفه در حال افزایش است. از طرفی رضایتمندی دانشجویان می تواند منجر به وفاداری به عنوان یک مزیت رقابتی گردد. کیفیت خدمات آموزشی نیز به عنوان یک چالش مهم و تاثیرگذار در حوزه وفاداری مورد توجه است. لذا این پژوهش به منظور بررسی تاثیر کیفیت خدمات آموزشی بر وفاداری دانشجویان با میانجیگری رضایتمندی انجام گرفت. این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی بود. مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش متشکل از 2996 دانشجوی دوره کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بود. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای نسبی انجام گرفت. برای گردآوری داده ها پرسشنامه های کیفیت خدمات آموزشی, رضایتمندی و وفاداری دانشجو به کار رفت و برای پایایی ابزار به ترتیب ضرایب آلفای 91/0, 87/0, و 81/0 به دست آمد که نشان دهنده پایایی مطلوب ابزار می باشد. برای بررسی روایی پرسشنامه ها از تحلیل عاملی تاییدی بهره گرفته شد و روایی همه پرسشنامه ها مورد تایید قرار گرفت. در پایان تعداد 342 پرسشنامه با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بحث و نتیجه گیری: تاثیر کیفیت خدمات آموزشی بر رضایتمندی مثبت و معنادار بود. همین طور تاثیر رضایتمندی بر وفاداری مثبت و معنادار بود. این پژوهش نشان داد که تاثیر مستقیم کیفیت خدمات آموزشی بر وفاداری دانشجویان منفی بوده و معنادار نمی باشد. اما به طور غیرمستقیم و از طریق رضایتمندی بر وفاداری تاثیرگذار است. این یافته بر اهمیت رضایتمندی به عنوان متغیری تاثیرگذار در حوزه وفاداری دانشجو و افزایش آن تاکید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن رضایی، جعفر. (1399). بررسی تاثیر کیفیت خدمات آموزشی بر وفاداری دانشجویان با میانجی گری رضایتمندی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 13(2 (پیاپی 25) )، 327-346. SID. https://sid.ir/paper/386325/fa

    Vancouver: کپی

    حسن رضایی جعفر. بررسی تاثیر کیفیت خدمات آموزشی بر وفاداری دانشجویان با میانجی گری رضایتمندی. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1399؛13(2 (پیاپی 25) ):327-346. Available from: https://sid.ir/paper/386325/fa

    IEEE: کپی

    جعفر حسن رضایی، “بررسی تاثیر کیفیت خدمات آموزشی بر وفاداری دانشجویان با میانجی گری رضایتمندی،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 13، no. 2 (پیاپی 25) ، pp. 327–346، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386325/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button