مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل زمینه ای، وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 94

چکیده

 یکی از مهم ترین موضوعات علم بازاریابی, مقوله رفتار مصرف کننده است. فرهنگ مصرف کننده در سال های اخیر به تدریج به سمت یکی از قدرتمندترین عناصر و عاملی موثر در شکل دادن به افراد و جوامع گسترش پیدا کرده است. از منظر استراتژی بازاریابی, درک الگوهای خرید برندهای مختلف از سوی مصرف کنندگان بسیار مهم است و یکی از اهداف بازاریابان در مطالعه رفتار و یادگیری مصرف کنندگان, تشویق آن ها به وفادار بودن به برند (نام و نشان تجاری) است. و لذا هدف کلی از انجام تحقیق حاضر, بررسی تاثیرات عوامل زمینه ای و همچنین معیارهای وفاداری به برند و تغییر دادن برند به طور همزمان بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان می باشد. زمینه به آن دسته از عوامل موقعیتی یا بیرونی که گزینه های موجود را به فرد تصمیم گیرنده تحمیل می کنند, اطلاق می گردد. بنابراین در این راستا پنج فرضیه تحقیقی تدوین گردید.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش شامل تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی- مقطعی می باشد که به صورت میدانی و با کمک ابزار پرسشنامه انجام شده است. تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری انجام پذیرفته است. یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل زمینه ای بیشترین و قوی ترین تاثیر را بر روی معیارهای وفاداری به برند دارند و پس از آن بیشترین تاثیر را بر روی فرآیند تصمیم خرید دارند. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل زمینه ای تاثیر چندانی بر تغییر دادن برند ندارند. دیگر یافته های تحقیق نشان می دهد که معیارهای وفاداری به برند نسبت به معیارهای تغییر دادن برند بر روی فرآیند تصمیم خرید تاثیر بیشتری دارند. ابتکار و ارزشمندی این مطالعه در این است که دانش خاصی را هم برای مدیران و هم برای محققین, از طریق مفهوم ساختن و سپس بررسی تجربی نتایج تصمیم خرید, وفاداری به برند و تغییر دادن برند با توجه به عوامل زمینه ای فراهم می آورد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صفرزاده، حسین، خیری، بهرام، و آقاسیدآقا، ریحانه. (1390). بررسی تاثیر عوامل زمینه ای, وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان. مدیریت بازاریابی، 6(10)، 65-94. SID. https://sid.ir/paper/219010/fa

Vancouver: کپی

صفرزاده حسین، خیری بهرام، آقاسیدآقا ریحانه. بررسی تاثیر عوامل زمینه ای, وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(10):65-94. Available from: https://sid.ir/paper/219010/fa

IEEE: کپی

حسین صفرزاده، بهرام خیری، و ریحانه آقاسیدآقا، “بررسی تاثیر عوامل زمینه ای, وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 10، pp. 65–94، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219010/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button