مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مقایسه ای برنامه جدید دروس ارتودنسی با برنامه درسی قدیم از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های منتخب کشور

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 13

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی برنامه درسی یکی از فرایند های مهم در روند آموزش می باشد که توسط آن می توان نیازهای کلینیکی دانشجویان را برآورده کرد. هدف از این مطالعه مقایسه برنامه های درسی جدید و قدیم ارتودنسی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های منتخب کشور می باشد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی, پرسشنامه ای شامل 28 سوال بین 50 نفر از اعضای هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده های دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی تهران, شهید بهشتی, قزوین, آزاد تهران, تبریز, اصفهان, ارومیه و آزاد خوراسگان اصفهان توزیع شد.یافته ها: از دید اعضای هیات علمی مهم ترین نقاط قوت کوریکولوم جدید عبارت بودند از: افزودن مباحث " مشکلات رویشی دندان ها", "توجه به اطلاعات و اصول کنترل عفونت", جابجایی مبحث "تشخیص, اصول معاینات کلینیکی, تهیه ابزار و وسایل, قالب گیری, محاسبات مدل های ارتودنسی و آنالیز فتوگرافی". مهم ترین نقاط ضعف نیز شامل موارد زیر بود : حذف مباحث" فلسفه, هدف و زمان درمان و طرح ریزی درمان در دوره های مختلف رویش دندانی", "متد های بررسی رشد و نمو جمجمه", "شکاف های دهان و صورت شامل طبقه بندی و مورفولوژی و نحوه تشکیل و درمان آن".نتیجه گیری: تغییرات برنامه درسی ارتودنسی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده های دندانپزشکی بدون اشکال نمی باشد. لذا استفاده از نتایج این تحقیق می تواند موجب اصلاحات بیشتر نقاط ضعف برنامه درسی ارتودنسی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اصلانی، فرزین، حجازی، ماندانا، و سفیدی، فاطمه. (1396). ارزیابی مقایسه ای برنامه جدید دروس ارتودنسی با برنامه درسی قدیم از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های منتخب کشور. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(25)، 5-13. SID. https://sid.ir/paper/219267/fa

    Vancouver: کپی

    اصلانی فرزین، حجازی ماندانا، سفیدی فاطمه. ارزیابی مقایسه ای برنامه جدید دروس ارتودنسی با برنامه درسی قدیم از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های منتخب کشور. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(25):5-13. Available from: https://sid.ir/paper/219267/fa

    IEEE: کپی

    فرزین اصلانی، ماندانا حجازی، و فاطمه سفیدی، “ارزیابی مقایسه ای برنامه جدید دروس ارتودنسی با برنامه درسی قدیم از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های منتخب کشور،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 25، pp. 5–13، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button