مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر عملکرد کارورزان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد

صفحات

 صفحه شروع 789 | صفحه پایان 796

چکیده

 مقدمه: چالش اساسی در آموزش مهارت های انتقال خبر بد, انتخاب روش آموزشی مناسب است. این مطالعه به منظور مقایسه تاثیر آموزش مهارت های انتقال اخبار ناگوار به روش ایفای نقش با روش بحث گروهی بر عملکرد کارورزان در انتقال اخبار ناگوار انجام گرفته است.روش ها: این مطالعه از نوع مداخله ‎ای دو سو کور بود که در سال 1388 در دانشگاه علوم پزشکی جهرم بر روی 30 کارورز انجام گردید. جامعه پژوهش کارورزان دانشگاه علوم پزشکی جهرم بودند. تعیین حجم نمونه و نمونه گیری به روش سرشماری بود و به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. بنابراین هر گروه شامل 15 نفر بود. ابتدا عملکرد آنها از طریق آزمون OSLER1 ارزیابی گردید. سپس گروه اول وارد کارگاه آموزش انتقال خبر بد به روش بحث گروهی و گروه دوم وارد کارگاه آموزش انتقال خبر بد به روش ایفای نقش شدند. بعد از اتمام کارگاه مجددا عملکرد آنها از طریق آزمون OSLER2 ارزیابی گردید. اطلاعات با استفاده از آزمون های تی مستقل و تی زوج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: میانگین نمره عملکرد گروه اول (10.5±3.44) و گروه دوم (8.33±2.54) قبل از آموزش تفاوت معناداری نداشتند (p=27.42). میانگین نمره عملکرد گروه اول بعد از آموزش (19.8±5.44) با قبل از آموزش تفاوت معناداری داشت (p=0.000). میانگین نمره عملکرد گروه دوم بعد از آموزش (27.70±0.833) نیز با قبل از آموزش تفاوت معناداری داشت (p=-0.000). همچنین مقایسه میانگین نمره عملکرد هر دو گروه با یکدیگر بعد از آموزش, تفاوت معناداری (P=0.000) داشت.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که هر دو روش آموزشی در ارتقای توانایی کارورزان در انتقال خبر بد موثر هستند, ولی روش آموزشی ایفای نقش موثرتر از روش بحث گروهی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مناقب، سیداسماعیل، و مصلی نژاد، نجمه السادات. (1390). مقایسه دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر عملکرد کارورزان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7 (پیاپی 36))، 789-796. SID. https://sid.ir/paper/59219/fa

    Vancouver: کپی

    مناقب سیداسماعیل، مصلی نژاد نجمه السادات. مقایسه دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر عملکرد کارورزان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(7 (پیاپی 36)):789-796. Available from: https://sid.ir/paper/59219/fa

    IEEE: کپی

    سیداسماعیل مناقب، و نجمه السادات مصلی نژاد، “مقایسه دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر عملکرد کارورزان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 7 (پیاپی 36)، pp. 789–796، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا