مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انگیزش درونی دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس درک آن ها از جو انگیزشی

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 43

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین انگیزش درونی دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس درک آن ها از جو انگیزشی انجام شد. روش بررسی: این پژوهش, یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود که بر روی 165 نفر از دانشجویان انجام گرفت. نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود. از پرسشنامه های استاندارد انگیزش درونی و جو انگیزشی درک شده (متشکل از جو تسلط درک شده و جو عملکردی درک شده) استفاده گردید. داده ها توسط نرم افزارSPSS و با استفاده از آزمون های آماری همبستگی پیرسون, آنالیز واریانس و رگرسیون خطی تجزیه و تحلیل شد. یافته­ ها: نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین انگیزش درونی با جو تسلط درک شده و جو انگیزشی درک شده وجود دارد (01/0 >). همچنین بین جو تسلط درک شده, جو عملکردی درک شده و جو انگیزشی درک شده همبستگی مثبت و معنی داری در سطح 01/0 وجود داشت. بر اساس نتایج رگرسیون مشخص شد که جو تسلط درک شده و جو انگیزشی درک شده, انگیزش درونی را در دانشجویان مورد پژوهش پیشگویی می کند اما جو عملکردی درک شده قادر به پیشگویی متغیر انگیزش درونی نیست. نتیجه گیری: با توجه به ارتباط معنی دار بین انگیزش درونی با جو تسلط درک شده و جو انگیزشی درک شده و توانایی پیشگویی انگیزش درونی توسط این دو متغیر, به نظر می رسد با اصلاح و ارتقای جو تسلط و جو انگیزشی درک شده در محیط های یادگیری می توان انگیزش درونی دانشجویان جهت یادگیری را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، سعیده، رمضانی بدر، فرهاد، و نوروزی، علی. (1397). بررسی انگیزش درونی دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس درک آن ها از جو انگیزشی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(29 )، 34-43. SID. https://sid.ir/paper/219290/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی سعیده، رمضانی بدر فرهاد، نوروزی علی. بررسی انگیزش درونی دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس درک آن ها از جو انگیزشی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(29 ):34-43. Available from: https://sid.ir/paper/219290/fa

    IEEE: کپی

    سعیده نوروزی، فرهاد رمضانی بدر، و علی نوروزی، “بررسی انگیزش درونی دانشجویان کارشناسی پرستاری بر اساس درک آن ها از جو انگیزشی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 29 ، pp. 34–43، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button