Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,316
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و ارزیابی برنامه ی درسی پنهان گروه بیماری های کودکان: مورد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 15

چکیده

 زمینه و هدف: مراکز آموزشی علاوه بر تحقق اهداف رسمی, اهداف دیگری را نیز تحقق می بخشند که جزء پیامدهای قصد نشده یا برنامه ی درسی پنهان می باشد. هدف این پژوهش بررسی و ارزیابی برنامه ی درسی پنهان گروه بیماری های کودکان بود. روش بررسی: : این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بود. جامعه ی آماری, کارآموزان گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد (130 نفر) بودند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ای محقق ساخته مشتمل بر 4 مؤلفه و 20 سوال بود. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان و برای اطمینان از پایایی آن ضریب آلفای کرونباخ (87 درصد) سنجیده شد. برای توصیف داده ها از شاخص های میانگین و انحراف معیار استفاده شد. آمار استنباطی نیز توسط آزمون تی انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان داد 3 مولفه باورها و ارزش ها, ارتباطات و نیز قوانین و مقررات در وضعیت مطلوبی قرار دارند. اما وضعیت ساختار فیزیکی و ظاهری بخش کودکان نامطلوب می باشد. در مجموع وضعیت برنامه ی درسی پنهان گروه بیماری های کودکان مطلوب می باشد. در مقایسه ی بین دیدگاه دانشجویان پسر و دختر نیز تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت برنامه ی درسی پنهان در یادگیری دانشجویان, استادان, مسوولان و متولیان آموزش پزشکی باید تلاش فزاینده ای جهت همسوسازی برنامه ی درسی پنهان با اهداف آموزشی و پیامدهای برنامه ی درسی رسمی انجام دهند. چرا که عدم توجه به آن می تواند منجر به خنثی-سازی اثرات برنامه درسی آشکار آن گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبی امین، سکینه، آذرفر، آنوش، ربیعی، مهدی، بدیعی، زهرا، روانشاد، یلدا، حیدرزاده، هاجر، و صفری مرجان، سحر. (1395). بررسی و ارزیابی برنامه ی درسی پنهان گروه بیماری های کودکان: مورد دانشگاه علوم پزشکی مشهد. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(21 )، 5-15. SID. https://sid.ir/paper/219349/fa

    Vancouver: کپی

    محبی امین سکینه، آذرفر آنوش، ربیعی مهدی، بدیعی زهرا، روانشاد یلدا، حیدرزاده هاجر، صفری مرجان سحر. بررسی و ارزیابی برنامه ی درسی پنهان گروه بیماری های کودکان: مورد دانشگاه علوم پزشکی مشهد. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(21 ):5-15. Available from: https://sid.ir/paper/219349/fa

    IEEE: کپی

    سکینه محبی امین، آنوش آذرفر، مهدی ربیعی، زهرا بدیعی، یلدا روانشاد، هاجر حیدرزاده، و سحر صفری مرجان، “بررسی و ارزیابی برنامه ی درسی پنهان گروه بیماری های کودکان: مورد دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 21 ، pp. 5–15، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا