Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

826
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی بازنمایی زن در پیام های بازرگانی شبکه سه و Gem Tv

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 124

چکیده

 تحقیق حاضر به مطالعه تطبیقی بازنمایی زن در دو شبکه, سه سیما و.Gem Tv می پردازد. برای رسیدن به این مقصود, از نظریه های بازنمایی ساختاری, فمینیستی لیبرال, الگوی تحلیلی گافمن و کلیشه های جنسیتی میشل بر مبنای روش تحلیل محتوا و پرسشنامه معکوس استفاده شده است. جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق 140 آگهی بازرگانی پخش شده از شبکه های سه سیما و.Gem Tv (باحضور مستقیم و غیرمستقیم زن) در ساعات 18 تا 23 طی ماه های بهمن و اسفند 1392 و فروردین, اردیبهشت, خرداد و تیر 1393 است. آمارهای به دست آمده در نهایت نشان می دهد, شبکه سه, ضمن نشان دادن نقش های کلیشه ای زنان, درصدد ایجاد تغییرات در بازنمایی آنان بوده و شبکه.Gem Tv, در تلاش برای نشان دادن زنان به دور از نقش های کلیشه ای است. در هر دو شبکه, از زنان تنها به عنوان عاملی برای جذب مخاطب استفاده نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی، نگین، و صمدی، مهران. (1392). مطالعه تطبیقی بازنمایی زن در پیام های بازرگانی شبکه سه و Gem Tv. مطالعات جامعه شناسی، 6(21)، 111-124. SID. https://sid.ir/paper/222651/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی نگین، صمدی مهران. مطالعه تطبیقی بازنمایی زن در پیام های بازرگانی شبکه سه و Gem Tv. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1392؛6(21):111-124. Available from: https://sid.ir/paper/222651/fa

    IEEE: کپی

    نگین حاتمی، و مهران صمدی، “مطالعه تطبیقی بازنمایی زن در پیام های بازرگانی شبکه سه و Gem Tv،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 6، no. 21، pp. 111–124، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا