Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,688
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

934
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی از مقصد، رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی: شهر اردبیل)

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 49

چکیده

 زمینه و هدف ارزش درک شده, به عنوان عنصری اساسی در استراتژی رقابتی است و تحقیقات نشان داده است که بین کیفیت, ارزش, رضایت و تمایلات رفتاری از جمله وفاداری مشتری, قیمت, قصد خرید مجدد و تبلیغات شفاهی مثبت روابط معنادار وجود دارد. هدف از تحقیق حاضر تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی مقصد, رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی شهر اردبیل) بود. روش کار این تحقیق از لحاظ هدف از نوع کاربردی, از لحاظ نوع روش, توصیفی و همبستگی بود. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری در دسترس و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد ارزش درک شده وانگ (2012), پرسشنامه استاندارد تصویر ذهنی از مقصد وانگ (2012), پرسشنامه استاندارد رضایت گردشگران الهی و حیدری (1387) و پرسشنامه محقق ساخته قاسمی (1394), استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد کیفیت خدمات ادراک شده, کیفیت ادراک شده, لذت ادراک شده پزشکی, هزینه ادراک شده پزشکی و ریسک ادراک شده پزشکی بر ارزش درک شده گردشگران پزشکی تاثیرگذار است. همچنین تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی مقصد گردشگران پزشکی تایید شد. تصویر ذهنی از مقصد بر رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی تاثیر داشته و در نهایت تاثیر رضایت بر وفاداری گردشگران پزشکی نیز مورد تایید قرار گرفت. نتیجه گیری با توجه به یافته ها, سرمایه گذاری در راستای بهبود کیفیت خدمات گردشگری و نیز کاهش مخاطرات احتمالی ناشی از فعالیت های گردشگری و علاوه بر آن تلاش جهت کاهش هزینه های مستقیم و غیرمستقیم برای گردشگران پزشگی, می تواند به بهبود ارزش ادراک شده آنها از گردشگری منجر گردد. همچنین می توان با ارائه خدمات استاندارد و ایجاد زیرساخت های مناسب برای گردشگران پزشکی نسبت به ایجاد تصویر ذهنی مثبت در آنها اقدام نمود که این امر موجب رضایت و در نهایت وفاداری این گردشگران برای مراجعات بعدی و تبلیغات دهان به دهان مثبت توسط آنها خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عسگرنژادنوری، باقر، نعمتی، ولی، و عباس قلی زاده، ناطق. (1398). تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی از مقصد, رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی: شهر اردبیل). سلامت و بهداشت اردبیل، 10(1 )، 34-49. SID. https://sid.ir/paper/227104/fa

Vancouver: کپی

عسگرنژادنوری باقر، نعمتی ولی، عباس قلی زاده ناطق. تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی از مقصد, رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی: شهر اردبیل). سلامت و بهداشت اردبیل[Internet]. 1398؛10(1 ):34-49. Available from: https://sid.ir/paper/227104/fa

IEEE: کپی

باقر عسگرنژادنوری، ولی نعمتی، و ناطق عباس قلی زاده، “تاثیر ارزش درک شده بر تصویر ذهنی از مقصد, رضایت و وفاداری گردشگران پزشکی (مطالعه موردی: شهر اردبیل)،” سلامت و بهداشت اردبیل، vol. 10، no. 1 ، pp. 34–49، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227104/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا