مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی بازتوانی شناختی رایانه ای (CRT) بر بهبود حافظه کاری و کاهش نقص توجه مستمر در کودکان با نقص توجه/بیش فعالی (ADHD)

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 124

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه ای بر بهبود حافظه کاری و کاهش نقص توجه مستمر در کودکان با نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) انجام شد. روش این پژوهش نیمه آزمایشی با گزینش تصادفی گروه آزمایش و کنترل بود که با پیش آزمون – پس آزمون و پیگیری انجام گرفت. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر با نقص توجه / بیش فعالی مقطع ابتدایی شهر اراک بود که 20 نفر از آن ها به روش نمونه گیری هدفمند, انتخاب و با گمارش تصادفی, به دو گروه 10 نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. به منظور ارزیابی نقص توجه مستمر از نرم افزار فارسی عملکرد پیوسته (CPT) و برای سنجش حافظه کاری, از آزمون کورنولدی استفاده شد. آزمودنی های گروه آزمایش به وسیله نرم افزار فارسی (WMT) به مدت 20 جلسه (45 دقیقه ای) تحت آموزش بازتوانی شناختی رایانه ای قرار گرفتند. برای تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیره با اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته ها: نشان داد بازتوانی شناختی رایانه ای در بهبود حافظه کاری و کاهش نقص توجه مستمر در کودکان با نقص توجه / بیش فعالی موثر است. به کارگیری روش بازتوانی شناختی رایانه ای می تواند موجب کاهش اختلال نقص توجه مستمر و بهبود حافظه کاری کودکان با اختلال (ADHD) گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسیبی، نسترن، و میرمهدی، سیدرضا. (1396). اثر بخشی بازتوانی شناختی رایانه ای (CRT) بر بهبود حافظه کاری و کاهش نقص توجه مستمر در کودکان با نقص توجه/بیش فعالی (ADHD). روشها و مدلهای روان شناختی، 8(3 (پیاپی 29) )، 105-124. SID. https://sid.ir/paper/227480/fa

    Vancouver: کپی

    مسیبی نسترن، میرمهدی سیدرضا. اثر بخشی بازتوانی شناختی رایانه ای (CRT) بر بهبود حافظه کاری و کاهش نقص توجه مستمر در کودکان با نقص توجه/بیش فعالی (ADHD). روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1396؛8(3 (پیاپی 29) ):105-124. Available from: https://sid.ir/paper/227480/fa

    IEEE: کپی

    نسترن مسیبی، و سیدرضا میرمهدی، “اثر بخشی بازتوانی شناختی رایانه ای (CRT) بر بهبود حافظه کاری و کاهش نقص توجه مستمر در کودکان با نقص توجه/بیش فعالی (ADHD)،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 29) ، pp. 105–124، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button