Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

699
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارائه همزمان علایم بیماری، درمان و مراقبت پرستاری در یادگیری مطالب بیماری ها با استفاده از دیاگرام (الگوریتم بیماری ها) در محیط نرم افزار Word از دیدگاه دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 63

چکیده

 هر الگوی تدریس نوعی پژوهش درباره تدریس و یادگیری است. در فعالیت های آموزشی, معلم باید تلاش کند با بهره جویی از روش ها و وسایل, شرایط را برای یادگیری شاگردان فراهم سازد. در تدریس معمول, مراقبت پرستاری در آخرین قسمت درس می آید. بنابراین دانشجو قادر نیست بین مراقبت و علایم بیماری, ارتباط برقرار کند. هدف این مطالعه, بررسی تاثیر ارائه همزمان علایم و مراقبت های پرستاری با استفاده از الگوریتم بیماری ها بر یادگیری مراقبت های پرستاری از دیدگاه دانشجویان بود. این مطالعه در طی چند ترم در کلاس پرستاری کودکان 2 انجام شد. نتایج در یک کلاس (33 نفره) در سال 1389 ارزیابی شد. مطالب کلیدی (تعریف بیماری- پاتوفیزیولوژی- علایم- درمان و مراقبت پرستاری) باید استخراج و در نرم افزار word 2007 درtext box  نوشته شده و در محل مناسب در الگوریتم جای گرفت. دانشجو باید با دیدن هر مطلب پیامدها را حدس بزند و علت (هر موضوع را فعالانه کنکاش کند. (همچنین با هر علامت یا نشانه بلافاصله درمان و مراقبت آن بیان می شد.) در روز امتحان پایان ترم با پرسشنامه ای نظرات دانشجویان پرسیده شد. یافته ها نشان می دهد که دانشجویان این شیوه تدریس را در خلاصه کردن مطالب و در عین حال مفید بودن آن, میزان یادگیری در کلاس, سرعت ارائه مطالب, یادآوری مطالب در زمان مرور درس برای آمادگی امتحان بین 50 درصد تا 96 درصد در سطح خوب و عالی بیان کرده اند. استفاده از الگوریتم می تواند آموزش مراقبت در نزدیک ترین سطح به مشکلات بیمار را ممکن سازد. همچنین دانشجویان با شرکت فعال در کلاس درس, یادگیری معناداری از فلسفه مراقبت را تجربه می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیجانی رنانی، هوشنگ. (1391). بررسی تاثیر ارائه همزمان علایم بیماری, درمان و مراقبت پرستاری در یادگیری مطالب بیماری ها با استفاده از دیاگرام (الگوریتم بیماری ها) در محیط نرم افزار Word از دیدگاه دانشجویان پرستاری. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 3(4)، 58-63. SID. https://sid.ir/paper/228682/fa

    Vancouver: کپی

    علیجانی رنانی هوشنگ. بررسی تاثیر ارائه همزمان علایم بیماری, درمان و مراقبت پرستاری در یادگیری مطالب بیماری ها با استفاده از دیاگرام (الگوریتم بیماری ها) در محیط نرم افزار Word از دیدگاه دانشجویان پرستاری. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1391؛3(4):58-63. Available from: https://sid.ir/paper/228682/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ علیجانی رنانی، “بررسی تاثیر ارائه همزمان علایم بیماری, درمان و مراقبت پرستاری در یادگیری مطالب بیماری ها با استفاده از دیاگرام (الگوریتم بیماری ها) در محیط نرم افزار Word از دیدگاه دانشجویان پرستاری،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 3، no. 4، pp. 58–63، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228682/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا