مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشارکت حرفه ای: تبیین تجارب پرستاران در مواجهه با فاصله بین آموزش نظری و بالین

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: رویارویی با معضل شکاف بین آموزش نظری و بالین موجب ایجاد تغییر و توسعه حرفه می شود. هدف از این مطالعه تبیین تجارب مدرسین و مدیران پرستاری از مواجهه با شکاف بین آموزش نظری و بالین می باشد.روش: این مطالعه کیفی با مشارکت 32 نفر از مدرسین و مدیران پرستاری دانشگاه جندی شاپور اهواز, تهران و اصفهان با انجام مصاحبه های فردی و گروهی به صورت نیمه ساختار صورت گرفت. پس از کسب رضایت نامه, داده ها جمع-آوری, ضبط, دستنویس و به روش تحلیل محتوای متعارف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت حمایت از صحت و استحکام داده ها, معیار مقبولیت, تاییدپذیری و انتقال پذیری لحاظ گردید.یافته ها: مضامین اصلی پژوهش شامل مهندسی آموزش, شایسته سالاری و مشارکت حرفه ای است. مطابق با تجارب و درک مشارکت کنندگان, عملکرد حرفه ای و فعالیت های آموزشی آنان منطبق با برنامه ریزی متمرکز می باشد. به منظور کاهش شکاف بین آموزش و بالین باید آنان در استاندارد کردن محتوای آموزش و کسب توانمندی علمی و اعتبار بالینی از طریق مشارکت کارآمد تلاش کنند.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه آگاهی و بصیرت لازم جهت رویارویی و حل معضل شکاف بین آموزش و بالین را در مدیران و مدرسان پرستاری فراهم می آورد. با توجه به نتایج حاصل از تجارب مشارکت کنندگان می توان به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر این چالش پرداخته و با اصلاح و بهبود وضعیت موجود بستر مناسب جهت ارتقاء شایستگی و توانمندی دانشجویان و پرستاران را ایجاد نمایند. لذا پیشنهاد می شود ضمن حفظ استقلال مدرسان, بخش هایی از آموزش نظری و بالین به پرستاران کارآزموده بالینی واگذار شود تا زمینه تبادل دانش و تجربه فراهم گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، نسرین، الحانی، فاطمه، و احمدی، فضل اله. (1393). مشارکت حرفه ای: تبیین تجارب پرستاران در مواجهه با فاصله بین آموزش نظری و بالین. آموزش پرستاری، 3(1 (پیاپی 7))، 21-31. SID. https://sid.ir/paper/238266/fa

    Vancouver: کپی

    الهی نسرین، الحانی فاطمه، احمدی فضل اله. مشارکت حرفه ای: تبیین تجارب پرستاران در مواجهه با فاصله بین آموزش نظری و بالین. آموزش پرستاری[Internet]. 1393؛3(1 (پیاپی 7)):21-31. Available from: https://sid.ir/paper/238266/fa

    IEEE: کپی

    نسرین الهی، فاطمه الحانی، و فضل اله احمدی، “مشارکت حرفه ای: تبیین تجارب پرستاران در مواجهه با فاصله بین آموزش نظری و بالین،” آموزش پرستاری، vol. 3، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 21–31، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238266/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button