مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده ی شرق گیلان در خصوص وضعیت آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 85

چکیده

 برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزش بالینی و رفع مشکلات, وضعیت آن همواره بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد. لذا پژوهش حاضر با هدف ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده ی شرق گیلان در خصوص وضعیت آموزش بالینی صورت گرفت. در این مطالعه ی تحلیلی-مقطعی150نفر از دانشجویان ترم دوم تا هشتم کارشناسی پرستاری و مامایی دانشکده ی پرستاری و مامایی شرق گیلان به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای روا و پایا شامل دو بخش (اطلاعات دموگرافیک و وضعیت آموزش بالینی)بود. پس ازجمع آوری داده ها, اطلاعات با نرم افزار Spss v. 16 و با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شد. مهمترین عوامل مؤثر بر وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان مورد مطالعه به ترتیب مربوط به مربی, اهداف و برنامه ریزی آموزشی (78. 6 درصد), نظارت و ارزشیابی(42. 2 درصد) و دانشجو و امکانات (24. 7 درصد) بودند. آزمونT اختلاف معناداری بین دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی در خصوص مؤلفه های حیطه های مربی(0. 04p<), دانشجو و امکانات(0. 03p<) و نظارت و ارزشیابی (0. 04p<) نشان داد. با توجه به نتایج این پژوهش توصیه می شود که اقدامات لازم همچون ایجاد جو آموزشی مناسب, تدوین کامل شرح وظایف دانشجو, فراهم نمودن امکانات و تجهیزات مناسب برای آموزش دانشجو در بخش های بالینی, بازنگری شیوه های ارزشیابی و اتخاذ روش های مناسب برای ارزشیابی بالینی, برای بهبود آموزش بالینی در نظرگرفته و اجرا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصورقناعی، رویا، بابایی، کوکب، و عطرکارروشن، زهرا. (1396). ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده ی شرق گیلان در خصوص وضعیت آموزش بالینی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(1 )، 76-85. SID. https://sid.ir/paper/228860/fa

    Vancouver: کپی

    منصورقناعی رویا، بابایی کوکب، عطرکارروشن زهرا. ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده ی شرق گیلان در خصوص وضعیت آموزش بالینی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(1 ):76-85. Available from: https://sid.ir/paper/228860/fa

    IEEE: کپی

    رویا منصورقناعی، کوکب بابایی، و زهرا عطرکارروشن، “ارزیابی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده ی شرق گیلان در خصوص وضعیت آموزش بالینی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 1 ، pp. 76–85، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button