با توجه به اهمیت کیفیت آموزش پزشکی، در این مطالعه کیفیت آموزشی دستیاران در مراکز آموزشی - درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز با استفاده از مدل EFQM مورد ارزیابی قرار گرفت. این مطالعه به صورت توصیفی - مقطعی در سال 1390 انجام گرفت. در تحقیق حاضر، 9 معیار مدل EFQM از سه گروه با دیدگاه های مختلف و با سه پرسشنامه مجزا، به منظور کیفیت آموزشی دستیاران مورد ارزیابی قرار گرفت. گروه اول شامل 30 نفر از متخصصین، گروه دوم 50 نفر از دستیاران و گروه سوم 50 نفر از بیماران بودند که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در مجموع جامعه آماری این پژوهش 130 نفر بودند. دلیل انتخاب سه گروه مختلف کیفیت آموزش از دیدگاه های مختلف و ارزیابی از تمام زوایا بود. توزیع هر سه پرسشنامه با حضور پژوهشگر و به صورت مصاحبه انجام گرفت. اطلاعات به دست آمده با آمار توصیفی و استنباطی T-test و نرم افزار SPSS 16.0 تحلیل شد. مدل EFQM شامل دو عامل توانمندسازی ها و نتایج است که در تحقیق حاضر، میانگین توانمندسازها 310 از 500 امتیاز و میانگین نتایج 286 از 500 امتیاز و در مجموع 596 از 1000 امتیاز به دست آمد. با توجه به نقطه برش 3.5 (نمره 700 از 1000) و سطح معنی داری (P<0.05) امتیاز 596 نشان می دهد که کیفیت آموزشی پزشکی دستیاران نسبت به مدل EFQM از عملکرد پایین تری برخوردار است. از میان 9 معیار، معیار شراکت ها از عامل توانمندسازها و معیار نتایج مشتری از عامل نتایج، امتیاز پایینی کسب کردند که نیاز به اصلاح دارند.