مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

904
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر الزامات اخلاقی آموزش بالینی، پیشنهاد کدهای رفتاری در نظام آموزشی ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 فراگیری پزشکی مستلزم کسب تجارب بالینی در ارتباط با بیماران و مواجه با طیف گسترده ای از تجارب عاطفی و فیزیکی بیماران است. بنابراین فرصت مشاهده, مصاحبه و معاینه بیماران یک امتیاز است که به دانشجویان پزشکی اعطا شده است و دانشجویان بایستی نسبت به مسوولیت خود در قبال بیماران و حرفه پزشکی آگاهی یابند. از سوی دیگر در سیستم سلامت و ارائه خدمات نیز استانداردها و دستورالعمل هایی برای نحوه برخورد با بیمار آموزشی و حد مجاز برای چنین آموزشی به وضوح تدوین نشده است. در این مقاله مروری با رجوع به مقالات و کتب, مسایل اخلاقی آموزش بالینی پزشکی مورد بحث قرار گرفته است و سعی شده تا کدهای اخلاقی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی کشورمان ارایه گردد. با توجه به جایگاه مقدس پزشکی از نظر اجتماعی و نیز دین اسلام تربیت پزشکان متعهد و متخصص در دانشگاه امری ضروری است و از دانشجویان انتظار می رود که طی دوران آموزش پزشکی نسبت به ارتقای نگرش های حرفه ای, مهارت های ارتباطی, برخوردهای حرفه ای و استانداردهای رفتار عمومی حساس باشند. در این مقاله با مرور متون کدهای اخلاقی و اصول رفتاری آموزش بالینی در ارتباط با بیماران, اساتید بالینی, هم کلاسی ها, سایر افراد تیم درمان و اصول اخلاق حرفه ای در محورهای رفتار حرفه ای دانشجویان در محیط های آموزشی, پژوهشی و بالینی, آمده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فرج پور، آرزو، و افشار، لیلا. (1395). مروری بر الزامات اخلاقی آموزش بالینی, پیشنهاد کدهای رفتاری در نظام آموزشی ایران. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(1)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/228922/fa

Vancouver: کپی

فرج پور آرزو، افشار لیلا. مروری بر الزامات اخلاقی آموزش بالینی, پیشنهاد کدهای رفتاری در نظام آموزشی ایران. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(1):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/228922/fa

IEEE: کپی

آرزو فرج پور، و لیلا افشار، “مروری بر الزامات اخلاقی آموزش بالینی, پیشنهاد کدهای رفتاری در نظام آموزشی ایران،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 1، pp. 1–9، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228922/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button