مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

955
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه میزان خطاهای درس ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی پایه ششم

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی و مقایسه میزان خطاهای درس ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی پایه ششم ابتدایی شهرستان لردگان بوده است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان لردگان در سال تحصیلی 95-1394 (2495نفر دانش آموز عادی و 238 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری) بوده که به روش نمونه گیری تصادفی ساده, 50 دانش آموز عادی و 40 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری از میان آنان انتخاب گردیده است. ابزار گردآوری داده های پژوهش چند کاربرگ پژوهشگرساخته و پرسشنامه اختلالات یادگیری ریاضی(آزمون ریاضیات ایران کی-مت, 1988) بوده است. روایی ابزار در این پژوهش توسط پنج متخصص در امر آزمون های روانی و اختلالات یادگیری و پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرانباخ 82/0 محاسبه شده است. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون های تی و تحلیل واریانس استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی است که بین میزان خطاهایی درس ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری با دانش آموزان عادی در مقیاس حل مساله, تشخیص شکل, تشخیص چهار عمل, تشخیص پول و تشخیص زمان تفاوت وجود دارد. بین میزان خطای دانش آموزان مبتلا به اختلال در درس ریاضی(کل و خرده مقیاس ها) با توجه به ویژگی های دموگرافیک آنان(جنسیت, معدل و تحصیلات والدین) تفاوت معنی-داری وجود نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریم زاده، نازنین، درویشی، مریم، و خادمی عادل، لیلا. (1396). بررسی و مقایسه میزان خطاهای درس ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی پایه ششم. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(ویژه نامه )، 111-117. SID. https://sid.ir/paper/228986/fa

    Vancouver: کپی

    کریم زاده نازنین، درویشی مریم، خادمی عادل لیلا. بررسی و مقایسه میزان خطاهای درس ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی پایه ششم. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(ویژه نامه ):111-117. Available from: https://sid.ir/paper/228986/fa

    IEEE: کپی

    نازنین کریم زاده، مریم درویشی، و لیلا خادمی عادل، “بررسی و مقایسه میزان خطاهای درس ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی پایه ششم،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. ویژه نامه ، pp. 111–117، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228986/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button