مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل اثرگذار بر نگهداشت معلمان نخبه و مستعد در دوره دوم متوسطه مدارس دولتی آموزش وپرورش شهر اردبیل در راستای سیاست های کلی ((ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش))

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 111

چکیده

 طبق بند 3-2 سیاست های کلی (ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش) بر نگهداشت و بکارگیری بهینه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بستر سازی برای جذب و نگهداری معلمان کارآمد و دارای شایستگی های لازم آموزشی, تربیتی و اخلاقی به مدیران آموزش و پروش تاکید شده است. به همین منظور در این پژوهش با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی, به مطالعه عوامل تاثیر گذار بر نگهداشت استعدادها در دوره دوم متوسطه مدارس دولتی آموزش و پرورش شهر اردبیل پرداخته شد. برای تحلیل داده ها از تکنیک تحلیل موضوعی(تم) استفاده شد و روایی یافته های پژوهش با استفاده از روش های بازبینی توسط اعضا, بررسی همکار, مشارکتی بودن پژوهش تضمین گردید. همچنین به منظور سنجش پایایی کدگذاری های انجام شده, از روش های پایایی بازآزمون و توافق درون موضوعی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که عوامل موثر بر نگهداشت استعداد در دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهر اردبیل به دو دسته عوامل سازمانی و شغلی تقسیم می شوند. عوامل سازمانی شامل کار تیمی, فرهنگ سازمانی, فراهم آوری فرصت رشد و شکوفایی, مدیریت اطلاعات و ارتباطات, جو سازمانی, توانمندسازی, آموزش و بهسازی, رهبری مدرسه, مدیریت عملکرد, نیاز سنجی آموزشی, ماموریت و چشم انداز شفاف, قدردانی و تشویق و عوامل شغلی شامل وجهه شغل, خشنودی شغلی, تناسب شغل و شاغل, پویایی شغل وکیفیت زندگی کاری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، حسن، زاهدبابلان، عادل، مرادی، مسعود، و خالق خواه، علی. (1396). عوامل اثرگذار بر نگهداشت معلمان نخبه و مستعد در دوره دوم متوسطه مدارس دولتی آموزش وپرورش شهر اردبیل در راستای سیاست های کلی ((ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش)). مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، 7(23 )، 95-111. SID. https://sid.ir/paper/229975/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی حسن، زاهدبابلان عادل، مرادی مسعود، خالق خواه علی. عوامل اثرگذار بر نگهداشت معلمان نخبه و مستعد در دوره دوم متوسطه مدارس دولتی آموزش وپرورش شهر اردبیل در راستای سیاست های کلی ((ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش)). مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)[Internet]. 1396؛7(23 ):95-111. Available from: https://sid.ir/paper/229975/fa

    IEEE: کپی

    حسن احمدی، عادل زاهدبابلان، مسعود مرادی، و علی خالق خواه، “عوامل اثرگذار بر نگهداشت معلمان نخبه و مستعد در دوره دوم متوسطه مدارس دولتی آموزش وپرورش شهر اردبیل در راستای سیاست های کلی ((ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش))،” مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، vol. 7، no. 23 ، pp. 95–111، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/229975/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button