مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,016
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با آمیخته بازاریابی (7P) (نمونه موردی: شهرستانهای آمل، بابل، بابلسر و ساری)

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 41

کلیدواژه

آمیخته بازاریابی (7P)Q2

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب توریسم روستایی در شهرستان های آمل و بابل, بابلسر و ساری با آمیخته بازاریابی می باشد. آمیخته بازاریابی مورد بررسی در این تحقیق شامل هفت مولفه (7P) مکان, برنامه ریزی و مدیریت, شواهد و امکانات فیزیکی, تبلیغات, مردم و کارکنان, قیمت و محصول می باشد. در این راستا با پیمایش میدانی و روش تحقیق توصیفی- تحلیلی به گردآوری داده بر اساس پرسشنامه محقق ساخته 48 سوآلی که گویه های مربوط به آن با توجه به ویژگی های جغرافیای توریسم گزینش شده اند, پرداخته شد. جامعه آماری, کارکنان سازمان های میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری بودند که از بین کارشناسان مربوط به این امر, بصورت تمام شمار (N=90) مورد آزمون قرار گرفتند. پردازش داده ها با نرم افزار Spss و آزمون های میانگین, کای اسکوئر, ویلکاکسون و فریدمن صورت گرفت. برای سنجش معناداری تفاوت بین مولفه های آمیخته بازاریابی در دو وضع موجود و مطلوب با آزمون ویلکاکسون نشان از تفاوت بین دو وضع مورد مقایسه می باشد. از آزمون فریدمن برای اولویت بندی میزان تاثیر مولفه ها در توسعه توریسم روستایی استفاده شد که نتایج حاکی از اهمیت بالای مولفه های تبلیغات, مردم و محصول از نظر آزمودنی ها در تاثیرگذاری بر توسعه توریسم روستایی در شهرستان های آمل, بابل, بابلسر و ساری می باشد. در نهایت مشخص شد آمیخته ای که از ترکیب هفت مولفه مذکور تشکیل شده, با سطح معناداری 0.000و در سطح خطای مجاز 0.05 این قابلیت را داراست تا اولا, به خوبی بیانگر وضع موجود بازاریابی توریسم روستایی در منطقه بوده و دوما باعث ارتقای سطح توسعه روستایی از طریق گسترش توریسم روستایی در منطقه مورد مطالعه باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

برقی، حمید، کاظمی، زینب، سوری، فرشاد، و مسیبی، سمانه. (1391). ارزیابی و رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با آمیخته بازاریابی (7P) (نمونه موردی: شهرستانهای آمل, بابل, بابلسر و ساری). برنامه ریزی منطقه ای، 2(6)، 31-41. SID. https://sid.ir/paper/230620/fa

Vancouver: کپی

برقی حمید، کاظمی زینب، سوری فرشاد، مسیبی سمانه. ارزیابی و رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با آمیخته بازاریابی (7P) (نمونه موردی: شهرستانهای آمل, بابل, بابلسر و ساری). برنامه ریزی منطقه ای[Internet]. 1391؛2(6):31-41. Available from: https://sid.ir/paper/230620/fa

IEEE: کپی

حمید برقی، زینب کاظمی، فرشاد سوری، و سمانه مسیبی، “ارزیابی و رتبه بندی مولفه های موثر در بازاریابی توریسم روستایی با آمیخته بازاریابی (7P) (نمونه موردی: شهرستانهای آمل, بابل, بابلسر و ساری)،” برنامه ریزی منطقه ای، vol. 2، no. 6، pp. 31–41، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230620/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button