مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,111
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی سطح روابط عمومی بیمارستان و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های دولتی یزد و اراک

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 مقدمه: روابط عمومی بعنوان کارکرد مدیریتی, بیمارستان ها را قادر می سازد که با درک عقاید, نگرش ها و ارزش های مشتریان موجب افزایش سطح کیفیت ارتباطات با بیماران و وفاداری آنها به بیمارستان گردد. هدف از این مطالعه تعیین سطح روابط عمومی بیمارستان از دیدگاه بیماران و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های اراک و یزد بود.روش پژوهش: مطالعه حاضر ازنوع توصیفی- همبستگی می باشد که به صورت مقطعی در سال 1393 انجام گرفته است. جامعه مورد پژوهش شامل کلیه بیماران بستری شده در 4 بیمارستان دولتی دو شهر اراک و یزد بود که تعداد 160 نفر به صورت تصادفی ساده با حجم نمونه مساوی از هر بیمارستان انتخاب و در طرح شرکت کردند. داده های پژوهش بوسیله پرسشنامه ای متشکل از 48 آیتم (36 آیتم در مورد روابط عمومی و 12 آیتم در مورد وفاداری) که توسط پرسشگر تکمیل گردید, جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آمار توصیفی و آزمون های کروسکال والیس, من ویتنی و ضریب همبستگی اسپیرمن انجام گرفت.یافته ها: میانگین نمره کلی روابط عمومی 3.48 و میانگین نمره کلی وفاداری 3.29 بود. رابطه مثبت و معنی داری بین روابط عمومی و وفاداری وجود داشت ((P=0.001, r=0.811.نتیجه گیری: مدیران نیازمند اتخاذ استراتژی های ویژه ای, جهت اجرای برنامه های بهبود روابط عمومی هستند. داشتن روابط عمومی پویا موجب افزایش رضایت, اعتماد و وفاداری بیماران در بیمارستان ها خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، محمدامین، عقیلی، محمد، منتظرالفرج، راضیه، و عشرتی، بابک. (1393). ارزیابی سطح روابط عمومی بیمارستان و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های دولتی یزد و اراک. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 5(4 (پیاپی 14))، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/232378/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی محمدامین، عقیلی محمد، منتظرالفرج راضیه، عشرتی بابک. ارزیابی سطح روابط عمومی بیمارستان و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های دولتی یزد و اراک. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1393؛5(4 (پیاپی 14)):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/232378/fa

    IEEE: کپی

    محمدامین بهرامی، محمد عقیلی، راضیه منتظرالفرج، و بابک عشرتی، “ارزیابی سطح روابط عمومی بیمارستان و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های دولتی یزد و اراک،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 5، no. 4 (پیاپی 14)، pp. 45–54، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button