مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,340
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شکاف کیفیت خدمات از دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه: توسعه روزافزون کیفیت گرایی و مشتری محوری در خدمات بهداشتی, از طریق بازخورد مداوم انتظارات بیماران و بهبود مستمر نحوه ارائه خدمات میسر می شود. ارزیابی کیفیت خدمات بیمارستانی از دیدگاه بیمار یک شاخص و راهنمای عینی ارزشمند در اختیار مدیران و برنامه ریزان امر مراقبت و درمان قرار می دهد.روش پژوهش: این پژوهش, توصیفی- همبستگی بر روی 405 نفر از بیماران بستری در سه بیمارستان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند, انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه ای مشتمل بر دو بخش مشخصات دموگرافیک و سوالات سنجش کیفیت خدمات (سروکوال) بود.یافته ها: بیشترین میانگین کیفیت خدمات بیمارستانی در قسمت ادراکات, مربوط به بعد اطمینان با میانگین 17.5 و کمترین درصد مربوط به بعد ملموس بودن با میانگین 12.84 بود. بیشترین میانگین کیفیت خدمات بیمارستانی در قسمت انتظارات, مربوط به بعد همدلی با میانگین 21.12 و کمترین درصد مربوط به بعد ملموس بودن با میانگین 17.23 بود. شکاف بین ادراکات و انتظارات بیماران در بیمارستان های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران برابر با -19.19 واحد بود. کمترین شکاف با -2.52 واحد مربوط به بعد تضمین خدمات و بیشترین شکاف با -4.6 واحد مربوط به بعد انتظار همدلی بود.نتیجه گیری: برای ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی برقراری توازن بین انتظارات بیماران و ارائه دهندگان این خدمات ضروری است. کنترل مناسب کیفیت راهی برای کاستن از شکاف کیفیت می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادهمی مقدم، فرهاد، صاحب الزمانی، محمد، و روح افزا، معصومه. (1396). بررسی شکاف کیفیت خدمات از دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 8(2 (پیاپی 24))، 19-29. SID. https://sid.ir/paper/232473/fa

    Vancouver: کپی

    ادهمی مقدم فرهاد، صاحب الزمانی محمد، روح افزا معصومه. بررسی شکاف کیفیت خدمات از دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1396؛8(2 (پیاپی 24)):19-29. Available from: https://sid.ir/paper/232473/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد ادهمی مقدم، محمد صاحب الزمانی، و معصومه روح افزا، “بررسی شکاف کیفیت خدمات از دیدگاه بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 8، no. 2 (پیاپی 24)، pp. 19–29، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232473/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button