Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت مردم از خدمات بهداشتی-درمانی و عوامل موثر بر آن: مطالعه سلامت از دیدگاه مردم ایران

صفحات

 صفحه شروع 323 | صفحه پایان 330

چکیده

 رضایت از خدمات, شاخص مناسبی برای سنجش کیفیت خدمات و نحوه ارایه آن, از نظر گیرندگان خدمت است که تطبیق کالا یا خدمت را با نیازها و انتظارات مشتریان امکان پذیر می سازد. رضایت سنجی در مدیریت سلامت علاوه بر تامین اطلاعات مورد نیاز برای ارتقای سطح خدمات بهداشتی-درمانی به دلیل اثر عوامل روانی و ذهنی بر سلامت موجب ارتقای سطح سلامت افراد به طور غیرمستقیم نیز می شود. در این مطالعه میزان رضایت کلی افراد کشور از خدمات بهداشتی درمانی-بدون در نظر گرفتن خدمت و یا مرکز و یا دوره زمانی خاص-بررسی شده است. اثر ویژگی های افراد مورد مطالعه و اطلاعات عمومی آنان در زمینه بهداشت و سلامت و همچنین وضعیت ابتلا به بیماری مزمن, بر روی میزان رضایت آنان از خدمات نیز در این مطالعه سنجش شده است.این مطالعه از نوع مقطعی بوده که در آن داده ها از 27883 نفر از افراد 18 تا 65 سال در سطح کشور جمع آوری شدند. نتایج نشان دادند 20.7 درصد از افراد مورد مطالعه از خدمات بهداشتی-درمانی کشور رضایت زیاد و یا خیلی زیاد داشته اند و 36.2 درصد رضایت خود را از خدمات بهداشتی-درمانی اصلا و یا خیلی کم اظهار نموده اند. نتایج حاصل از بررسی عوامل مختلف بر میزان رضایت از خدمات به صورت تعدیل شده نیز نشان دادند بهبود دسترسی افراد جامعه به خدمات از ابعاد اقتصادی و اطلاعاتی و افزایش اطلاعات افراد در زمینه بهداشت و درمان می تواند موجب افزایش رضایت از خدمات بهداشتی-درمانی شود. این امر در کنار بهبود کیفیت خدمات و نحوه ارایه آن می تواند میزان رضایت را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فرزدی، فرانک، مفتون، فرزانه، آیین پرست، افسون، آذین، سیدعلی، امیدواری، سپیده، جهانگیری، کتایون، صدیقی، ژیلا، عبادی، مهدی، منتظری، علی، و وحدانی نیا، مریم سادات. (1390). میزان رضایت مردم از خدمات بهداشتی-درمانی و عوامل موثر بر آن: مطالعه سلامت از دیدگاه مردم ایران. پایش، 10(3)، 323-330. SID. https://sid.ir/paper/23608/fa

Vancouver: کپی

فرزدی فرانک، مفتون فرزانه، آیین پرست افسون، آذین سیدعلی، امیدواری سپیده، جهانگیری کتایون، صدیقی ژیلا، عبادی مهدی، منتظری علی، وحدانی نیا مریم سادات. میزان رضایت مردم از خدمات بهداشتی-درمانی و عوامل موثر بر آن: مطالعه سلامت از دیدگاه مردم ایران. پایش[Internet]. 1390؛10(3):323-330. Available from: https://sid.ir/paper/23608/fa

IEEE: کپی

فرانک فرزدی، فرزانه مفتون، افسون آیین پرست، سیدعلی آذین، سپیده امیدواری، کتایون جهانگیری، ژیلا صدیقی، مهدی عبادی، علی منتظری، و مریم سادات وحدانی نیا، “میزان رضایت مردم از خدمات بهداشتی-درمانی و عوامل موثر بر آن: مطالعه سلامت از دیدگاه مردم ایران،” پایش، vol. 10، no. 3، pp. 323–330، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23608/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی