Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,812
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,288
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل جذابیت محصول و تاثیر آن بر رفتار مشتری

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 66

چکیده

 این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر درگیری ذهنی طبقه محصول در رفتار خرید نان صنعتی می پردازد. طرح این تحقیق بر مبنای یک مدل مفهومی طراحی شده است که در تحقیق دریچوتیز و همکاران در سال 2007 به کار گرفته شد بر اساس آن پیشنهادهایی برای محققان آتی, ارائه گردید. درگیری ذهنی طبقه محصول با پنج شاخص طعم و مزه, قیمت, مواد تشکیل دهنده, راحتی آماده سازی و نام و نشان تجاری سنجیده شده است. روش تحقیق توصیفی است که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی جمع آوری داده ها, اطلاعات مورد نیاز آن جمع آوری گردیده است. جامعه آماری این تحقیق, خریداران نان صنعتی در شهر تهران اند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, تعداد 404 نمونه سالم انتخاب گردید. در این تحقیق با استفاده از مدل های خطی تعمیم یافته, به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شده است. ابتدا با آزمون کای دو صحت مدل تایید شده است و مقدار شاخص های مک فدن, نگل کرک و کاکس و اسنل وضعیت مناسب برازش مدل را نشان می دهد. در ادامه با بررسی مقدار احتمال هر متغیر و در سطح اطمینان 95% فرضیات: سطح در آمد, میزان تحصیلات, جمعیت خانواده, جستجوی اطلاعات, نقش خوردن در کاهش ابتلا به بیماری ها, استفاده از راهنمایی های تغذیه ای و طراح وعده غذایی خانواده بودن تایید گردید و تاثیر عوامل دانش تغذیه, مدت زمان خرید, چرخه عمر خانواده, داشتن رژیم غذایی خاص, خریدار اصلی خانواده بودن و وضعیت اشتغال بر میزان درگیری طبقه محصول تایید نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی زاده، سینا، و سراجی، سیدمحمدجواد. (1389). عوامل جذابیت محصول و تاثیر آن بر رفتار مشتری. مدیریت کسب و کار، 2(6)، 45-66. SID. https://sid.ir/paper/237835/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی زاده سینا، سراجی سیدمحمدجواد. عوامل جذابیت محصول و تاثیر آن بر رفتار مشتری. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1389؛2(6):45-66. Available from: https://sid.ir/paper/237835/fa

    IEEE: کپی

    سینا نعمتی زاده، و سیدمحمدجواد سراجی، “عوامل جذابیت محصول و تاثیر آن بر رفتار مشتری،” مدیریت کسب و کار، vol. 2، no. 6، pp. 45–66، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237835/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا