مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی کارآموزی داخلی جراحی رشته پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 مقدمه: تجارب بالینی در برنامه آموزش پرستاری حیاتی بوده و دانشجویان پرستاری را برای مواجهه با موقعیت های واقعی بالینی آماده می سازد. این مطالعه با هدف آسیب شناسی کارآموزی های داخلی جراحی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری انجام شد.روش کار: مطالعه حاضر از نوع تحلیل محتوای کیفی بوده که در سال 1393 بر روی 20 دانشجوی پرستاری که در حال گذراندن کارآموزی های داخلی جراحی بودند, به صورت سرشماری انجام شد. انتخاب مربیان بالینی با استفاده از نمونه گیری مبتنی بر هدف انجام شد و روند کار از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته انفرادی و گروهی ادامه یافت. مصاحبه ها تا اشباع داده ها ادامه یافت و از روش 5 مرحله گرانهایم و لاندمن برای تحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: پس از تحلیل مصاحبه های انفرادی و گروهی تعداد 694 کد اولیه بدست آمد که در 3 طبقه اصلی عوامل مربوط به مربی با زیرطبقات صلاحیت, نگرش به بالین, ارتباطات بین فردی, نظارت و ارزشیابی, برنامه آموزشی با زیرطبقات تقسیم مربی, محیط بالینی و برنامه ریزی ناکارآمد و عوامل مربوط به فرم بررسی/لوگ بوک با زیر طبقات مشکلات محتوایی لوگ بوک و فرم بررسی, زمان زیاد تکمیل لوگ بوک و عدم پذیرش روانی لوگ بوک و فرم بررسی طبقه بندی شدند.نتیجه گیری: ارتقا کیفیت آموزش بالینی با توجه به رسالت اصلی رشته پرستاری که مراقبت ایمن از بیماران است, این امر را ضروری می کند که برنامه ریزان آموزشی در انتخاب بخش, انتخاب مربیان توانمند و با صلاحیت حرفه ای و برگزاری دوره های آموزشی توجه خاصی بکنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نحریر، بتول، عبادی، عباس، ونکی، زهره، خادم الحسینی، محمد، و مختاری نوری، جمیله. (1395). آسیب شناسی کارآموزی داخلی جراحی رشته پرستاری: یک مطالعه کیفی. آموزش پرستاری، 5(4 (پیاپی 18))، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/238242/fa

    Vancouver: کپی

    نحریر بتول، عبادی عباس، ونکی زهره، خادم الحسینی محمد، مختاری نوری جمیله. آسیب شناسی کارآموزی داخلی جراحی رشته پرستاری: یک مطالعه کیفی. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(4 (پیاپی 18)):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/238242/fa

    IEEE: کپی

    بتول نحریر، عباس عبادی، زهره ونکی، محمد خادم الحسینی، و جمیله مختاری نوری، “آسیب شناسی کارآموزی داخلی جراحی رشته پرستاری: یک مطالعه کیفی،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 4 (پیاپی 18)، pp. 1–7، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button