مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دستیابی به اهداف آموزشی کارآموزی داخلی و جراحی یک به روش مربی ثابت و غیرثابت از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه: اصلی ترین بخش آموزش پرستاری, آموزش بالینی است. دو روش آموزشی در این زمینه استفاده از چند مربی برای یک گروه از دانشجویان (مربی غیر ثابت) و یا یک مربی برای یک گروه از دانشجویان در همه بخش ها می باشد (مربی ثابت). این مطالعه به منظور مقایسه میزان دستیابی به اهداف آموزشی کارآموزی بالینی به روش مربی ثابت و غیر ثابت طراحی و اجرا شده است.روش کار: این مطالعه یک پژوهش نیمه تجربی است. 88 نفر از دانشجویان پرستاری که درس کارآموزی داخلی- جراحی یک را انتخاب کرده بودند از دو دوره تحصیلی متوالی به روش سرشماری انتخاب شدند و طی دو سال پی در پی به روش مربی ثابت (43 نفر) و غیر ثابت (45 نفر) و با طراحی دو سو کور آموزش داده شدند. بخش های بالینی و مربیان در هر دو گروه ثابت بودند. داده ها در پایان ترم تحصیلی با استفاده از چک لیست خودارزیابی جمع آوری و با محاسبه میانگین, انحراف استاندارد و آزمون تی مستقل تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمرات خودارزیابی دانشجویان در گروه مربی ثابت 0.55±1.67 و در گروه مربی غیر ثابت 0.61±1.98 بود. در مقایسه میانگین های دو گروه به کمک آزمون آماری تی مستقل اختلاف معنادار آماری مشاهده شد .(P<0.05, F:1.32) بحث و نتیجه گیری: استفاده از روش مربی غیر ثابت در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجت، محسن، منتصری، محمدعلی، و چرخ انداز، مریم. (1390). مقایسه دستیابی به اهداف آموزشی کارآموزی داخلی و جراحی یک به روش مربی ثابت و غیرثابت از دیدگاه دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 9(ویژه نامه آموزشی)، 22-29. SID. https://sid.ir/paper/130912/fa

    Vancouver: کپی

    حجت محسن، منتصری محمدعلی، چرخ انداز مریم. مقایسه دستیابی به اهداف آموزشی کارآموزی داخلی و جراحی یک به روش مربی ثابت و غیرثابت از دیدگاه دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1390؛9(ویژه نامه آموزشی):22-29. Available from: https://sid.ir/paper/130912/fa

    IEEE: کپی

    محسن حجت، محمدعلی منتصری، و مریم چرخ انداز، “مقایسه دستیابی به اهداف آموزشی کارآموزی داخلی و جراحی یک به روش مربی ثابت و غیرثابت از دیدگاه دانشجویان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 9، no. ویژه نامه آموزشی، pp. 22–29، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button