مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 1389

صفحات

 صفحه شروع 415 | صفحه پایان 421

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی نقش مهمی در برنامه دانشجویان پرستاری دارد. برخی عوامل می تواند کیفیت یادگیری دانشجویان در محیط های بالینی را تحت تاثیر قرار دهد. هدف از این مطالعه, تعیین مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 89-1388 بوده است.روش کار: این پژوهش, یک مطالعه توصیفی است که در سال 89-1388 انجام گردیده است. کلیه دانشجویان رشته کارشناسی پیوسته پرستاری دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در زمان انجام پژوهش دارای واحد کارآموزی بودند, به عنوان واحدهای پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه دو قسمتی پژوهشگر ساخته بود که بخش اول آن شامل اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم مشکلات آموزش بالینی را در حیطه های مختلف دربر می گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزارSPSS  و با بکارگیری روش های توصیفی و آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس انجام گردید.نتایج: بیشترین عامل بروز مشکل در کارآموزی بالینی از نظر دانشجویان, عوامل مربوط به استاد بوده است. سایر عوامل به ترتیب شامل عوامل محیطی, ماهیت پرستاری, سیستم آموزشی, مهارت دانشجو, عوامل مربوط به بیمار و عوامل فردی بوده است. از میان گویه های مختلف این عوامل, گویه هایی مثل وضعیت روحی دانشجو, تبعیض بین دانشجویان پرستاری با سایر رشته ها در بخش, نامناسب بودن شیوه ارزشیابی, نگرانی از ابتلا به بیماری های عفونی و واگیردار, ابهام در مورد پرستاری به عنوان حرفه آینده, ناکافی بودن دانش بالینی و اهمیت ندادن به نظرات دانشجویان در برنامه ریزی جهت کارآموزی بوده است.نتیجه گیری: با توجه به اینکه از دیدگاه دانشجویان, عوامل مربوط به استاد بیش از سایر موارد در بروز مشکلات آموزش بالینی تاثیر داشته است, بنابراین لازم است اساتید و مدرسین در خصوص ارتباط با دانشجویان, توجه ویژه داشته باشند و به علاوه در فرم های ارزشیابی نیز بازنگری صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبی، زینت، رامبد، معصومه، هاشمی، فاطمه، محمدی، حمیدرضا، ستوده، گیتی، و نجفی دولت آبادی، شهلا. (1391). مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1389. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 16(5)، 415-421. SID. https://sid.ir/paper/60492/fa

    Vancouver: کپی

    محبی زینت، رامبد معصومه، هاشمی فاطمه، محمدی حمیدرضا، ستوده گیتی، نجفی دولت آبادی شهلا. مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1389. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1391؛16(5):415-421. Available from: https://sid.ir/paper/60492/fa

    IEEE: کپی

    زینت محبی، معصومه رامبد، فاطمه هاشمی، حمیدرضا محمدی، گیتی ستوده، و شهلا نجفی دولت آبادی، “مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1389،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 16، no. 5، pp. 415–421، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button