Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1152
  • دانلود: 

    762
چکیده: 

مقدمه: وجود تفکر انتقادی در سواد اطلاعاتی دانشجویان علوم پزشکی به دلیل یادگیری مادام العمر و به روز بودن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. پژوهش حاضر باهدف تعیین رابطه بین سواد اطلاعاتی با تفکر انتقادی در دانشجویان دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان انجام شد.روش کار: این مطالعه تحلیلی- مقطعی بر روی 165 نفر از دانشجویان کارشناسی پیوسته رشته های رادیولوژی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری و اتاق عمل دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان در سال تحصیلی 96-1395 به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای-نسبتی انجام شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه های جمعیت شناختی، استاندارد سنجش سواد اطلاعاتی مطابق با استانداردهای انجمن کتابخانه های دانشکده ای و پژوهشی ایالات متحده(ACRL) و پرسشنامه استاندارد تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTST-B) جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها در محیط نرم افزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آزمون های آماری Sample T-Test،One Way ANOVA و Pearson انجام و سطح معنی داری p<0.05 درنظر گرفته شد.یافته ها: میانگین کلی تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی به ترتیب 22.78±9.5 و 24.53±7.054 بود که به ترتیب در گروه اتاق عمل و مامایی بیشتر از سایرین مشاهده شد. میانگین نمره سواد اطلاعاتی نمونه های مورد پژوهش از رشته های مختلف کارشناسی پرستاری، مامایی و پیراپزشکی اختلاف معنی داری داشت(P=0.001). اگرچه بین میانگین کلی سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی رابطه ای یافت نشد(P=0.093) اما سواد اطلاعاتی در حیطه های دسترسی موثر و کارآمدتر، توانایی نقد ارزیابانه اطلاعات و مآخذ و تلفیق با مبنای دانش و نظام ارزشی خود و توانایی درک، دسترسی و استفاده بر اساس اصول اخلاقی و قانونی با حیطه های تفکر انتقادی رابطه ی معنی داری داشتند (P<0.05).نتیجه گیری: نمره سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی در واحدهای تحت پژوهش ضعیف ارزیابی می شود. لذا با توجه به اهمیت دو مقوله تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی در پیشرفت تحصیلی و موفقیت حرفه ای ضرورت دارد متصدیان و سیاست گذاران حوزه آموزشی به نحوی بر آموزش آن تاکید ورزند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1152

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 762 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    9-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1388
  • دانلود: 

    759
چکیده: 

مقدمه: امروزه حوزه درمان به عنوان سازمانی یادگیرنده یکی از مهم ترین حوزه ها در بهره مندی از دانش به شمار می رود. به همین دلیل یکی از کارکردهای مهم مدیریت دانش در این بخش، با بهبود در نوآوری و کیفیت بخشی به خدمات درمانی حاصل می شود. ازاین رو این پژوهش باهدف تدوین مدل پیاده سازی مدیریت دانش در حوزه درمان با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری انجام شد.روش کار: این مطالعه با استفاده از روش دلفی و مصاحبه با کارشناسان و نخبگان عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش شناسایی شد، جامعه آماری کارشناسان و نخبگان حوزه پرستاری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری غیر تصادفی هدفمند و با توجه به ویژگی های موردنظر انتخاب شدند. درنهایت عوامل شناسایی شده توسط مدل سازی ساختاری تفسیری بررسی، سطح بندی و درنهایت مدل پیاده سازی ترسیم شد.یافته ها: نتایج نشان دادکه هفده عامل در پیاده سازی مدیریت دانش باید موردتوجه قرار گیرد و دراین بین متغیرهای تعهد مدیریت ارشد، اهداف سازمانی و فرهنگ بیشترین اهمیت رادارند. همچنین این سه متغیر قدرت وابستگی کمتری دارند. از سویی دیگر فرهنگ حاکم بر سازمان نقش بسیار مهمی در تلاش و همکاری اعضای آن برای استقرار مدیریت دانش دارد و نیز نقش نیروی انسانی در بیشتر مراحل پیاده سازی حائز اهمیت بود.نتیجه گیری: نتیجه نهایی مطالعه، تبیین ارتباطات و اولویت های عوامل شناسایی شده موثر در پیاده سازی مدیریت دانش همراه با ارائه مدل با کمک مدل سازی ساختاری تفسیری است. در این مدل عواملی که توانمندی بالایی در بهره گیری از دانش دارند، به عنوان مبنایی در ترسیم مدل شناسایی شدند و به منظور پیاده سازی موثر مدیریت دانش روی آن ها تاکید می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 759 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    19-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1691
  • دانلود: 

    894
چکیده: 

مقدمه: زنان در سنین باوری از اولین گروه های هدف در ارتقاء سلامت جامعه محسوب می شوند با توجه به اهمیت سواد سلامت در این امر، مطالعه حاضر با هدف تعیین سواد سلامت در زنان سنین باروری و ارتباط آن با خود مراقبتی انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، 330 نفر از زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی شهر لنجان مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه خود مراقبتی و پرسش نامه سواد سلامت عملکردی بزرگسالان (TOFHLA) بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آنالیز واریانس و رگرسیون چند متغیره استفاده شد سطح معناداری کلیه آزمون ها 0.05 در نظر گرفته شد.یافته ها: میانگین سواد سلامت و نمره خود مراقبتی به ترتیب 41.50±9.23 و 67.91±23.55 بود. به ترتیب 28، 23 و 49 درصد افراد مورد مطالعه دارای سطح سواد ناکافی، مرزی و کافی بودند. نتایج آزمون آنالیز واریانس نشان می دهد که نمره خود مراقبتی، مراقبت از اعضای بدن، واکسیناسیون و مدیریت استرس در سطوح مختلف سواد سلامت دارای تفاوت معنادار می باشند. بر اساس رگرسیون چند متغیره 13 درصد واریانس خود مراقبتی توسط متغیر های سواد سلامت تبیین می شود. از میان متغیر های پیشبین تنها سواد سلامت خواندن دارای ضریب معناداری می باشد.نتیجه گیری: افراد دارای سطح سواد سلامت ناکافی در مقایسه با افراد دارای سطح سواد سلامت کافی از میانگین نمره پایین تری در خود مراقبتی و حیطه های مراقبت از اعضای بدن و مدیریت استرس برخوردار بودند. به نظر می رسد توجه بیشتر به ارتقاء سطح سواد سلامت بخصوص سواد سلامت خواندن به عنوان عوامل تاثیر گذار بر خود مراقبتی ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1691

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 894 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    25-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    896
  • دانلود: 

    657
چکیده: 

مقدمه: آموزش با رویکردهای یادگیری فعال و دانشجو - محور در بهبود مهارت حل مساله موثر است. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش به شیوه مبتنی بر حل مساله و سخنرانی بر آگاهی و عملکرد دانشجویان پرستاری اجرا شد.روش کار: این مطالعه ی نیمه تجربی دو گروهه با طراحی پیش و پس آزمون در سال 1394 بر روی 64 دانشجوی نیم سال سوم رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی قم که درس بررسی وضعیت سلامت را انتخاب نموده بودند، صورت گرفت. دانشجویان بصورت تصادفی به دو گروه (32 نفره) تقسیم شدند. پس از آموزش به دو شیوه حل مساله و سخنرانی، میزان آگاهی و عملکرد در هر دو گروه، به ترتیب با استفاده از پرسشنامه و چک لیست دو ماه پس از آموزش اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از آزمون میانگین، انحراف معیار، فیشر، تی مستقل و زوجی تجزیه و تحلیل با سطح معنی داری (p=0.05) انجام شد.یافته ها: آموزش سبب افزایش معناداری در میانگین نمرات آگاهی (9.66±1.92) و عملکرد (4.16±1.41) در گروه یادگیری بر اساس حل مساله نسبت به گروه سخنرانی با میانگین (6.28±1.9) برای آگاهی و (2.81±1.71) برای عملکرد شد. تفاوت معنی داری بین گروه سخنرانی و حل مساله قبل از مداخله به لحاظ میزان آگاهی وجود نداشت (p=0.574)نتیجه گیری: اگرچه هر دو شیوه ی آموزشی موثر بودند اما روش حل مساله در ارتقاء آگاهی و عملکرد، موثرتر از روش سخنرانی نشان داده شد؛ از آن جایی که، مدرس در این روش روند بحث را مدیریت کرده، بازخورد مثبت می دهد و در نهایت خلاصه سازی می کند، به نظر موثرتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 896

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 657 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

امیدی نبی

نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    32-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    842
  • دانلود: 

    656
چکیده: 

مقدمه: یادگیری سازمانی نقش مهمی در موفقیت یک سازمان دارند، هدف از این تحقیق بررسی سطح یادگیری سازمانی پرستاران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و تاثیر پذیری آن از مولفه فرهنگ سازمانی بود.روش کار: پژوهش حاضر، مطالعه ای توصیفی_مقطعی است. جامعه آماری این تحقیق، پرستاران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1395 است که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 242 نفر به دست آمد، نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار اصلی برای کسب داده های این تحقیق پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون، پرسشنامه یادگیری سازمانی نیف و برگه اطلاعات فردی و اجتماعی بود. پایایی پرسشنامه ها به روش آلفای کرونباخ برای پرسش نامه فرهنگ سازمانی 0.81 و برای یادگیری سازمانی 0.84 بدست آمد. برای تعیین میزان همبستگی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: میانگین نمره فرهنگ سازمانی پرستاران 3.44±0.72 از 5 و میانگین نمره یادگیری سازمانی 3.02±0.82 از 5 به دست آمد. در بین مولفه های فرهنگ سازمانی، فرهنگ مشارکتی با میانگین نمره 3.81±0.74 از 5 بیشتر از سایر مولفه ها در محیط کار پرستاران شاغل در بیمارستان های علوم پزشکی تهران وجود دارد. ضریب همبستگی پیرسون بین فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی در بین پرستاران برابر (84.0=r, p<0.001) به دست آمده است. همچنین بین مولفه های فرهنگ سازمانی، فرهنگ تداوم بیشترین رابطه معنادار را با یادگیری سازمانی دارد.نتیجه گیری: فرهنگ سازمانی رابطه مثبت و معناداری با یادگیری سازمانی دارد، و مدیران بیمارستان های تحت نظر علوم پزشکی تهران می توانند با آموزش و بهبود ساختار فرهنگ سازمانی در بیمارستان ها خود یادگیری سازمانی پرستاران را افزایش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 842

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 656 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    40-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1023
  • دانلود: 

    720
چکیده: 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های نظم دهی هیجانی بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری دختر دارای نشانگان افسردگی، اضطراب و استرس می باشد.روش کار: این پژوهش از نوع مطالعه نیمه تجربی است و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. برای دستیابی به هدف مذکور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، 3 گروه به طور تصادفی انتخاب و پرسشنامه نشانگان افسردگی، اضطراب و استرس (DASS-21) بر روی تمامی آنان اجرا گردید. سپس از بین دانشجویان دارای نمره بالا در افسردگی، اضطراب و استرس، تعداد 24 نفر به طور تصادفی در دو گروه مداخله (12 نفر) و کنترل (12 نفر) جایگزین شدند. آموزش تنظیم هیجان برای گروه مداخله با کسب رضایت از آن ها به مدت 8 جلسه 60 دقیقه ای اعمال گردید. ابزار مورد استفاده در این پژوهش نیز پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف (SPWB) و پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس (DASS-21) بود.یافته ها: نتایج تحلیل نشان داد که آموزش مهارت های نظم دهی هیجانی در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری در افزایش بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری دارای نشانگان افسردگی، اضطراب و استرس موثر بوده است (p<0.001)نتیجه گیری: از آنجا که آموزش مهارت های نظم دهی هیجانی بر افزایش بهزیستی روان شناختی دانشجویان پرستاری دارای نشانگان افسردگی، اضطراب و استرس موثر بوده است، می تواند در ارتقای سلامت روان دانشجویان مورد استفاده واقع گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1023

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 720 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    47-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1238
  • دانلود: 

    1008
چکیده: 

مقدمه: انگیزه پیشرفت نقش قابل توجهی در سازگاری دانشجویان با شرایط تحصیلی در دانشگاه دارند،یکی از این شرایط که عمدتا توسط دانشجویان تجربه می شود فرسودگی تحصیلی است که حائز اهمیت می باشد. لذا این پژوهش با هدف تعیین ارتباط انگیزه پیشرفت با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال1395 انجام گردید.روش کار: در این مطالعه توصیفی– همبستگی، 180 دانشجوی پرستاری در حال تحصیل در ترم های سوم تا هشتم مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. جهت جمع آوری داده ها از فرم مشخصات فردی، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس(Hermanse) و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی ماسلاخ(Maslach) استفاده گردید. داده ها در نهایت با استفاده از آزمون های آمار توصیفی شامل میانگین،درصد و انحراف معیار وآزمون های تحلیلی شامل آزمون تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون و با استفاده از نرم افزار Spss16 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که ارتباط معکوس و معناداری بین انگیزه پیشرفت و فرسودگی تحصیلی وجود دارد (r=-0.54, p<0.001) معدل تحصیلی دارای ارتباط مثبت و معناداری با انگیزه پیشرفت (p<0.05, r=-0.47) و همچنین ارتباط منفی و معناداری با فرسودگی تحصیلی بود (p<0.001, r=-0.3) دانشجویان علاقه مند به حرفه پرستاری دارای سطح بالاتری از انگیزه پیشرفت بودند(P<0.05).نتیجه گیری: ورود افراد علاقمند به رشته پرستاری و برنامه ریزی مناسب آموزشی می تواند میزان فرسودگی تحصیلی دانشجویان را کمتر کرده و انگیزه پیشرفت آنان را ارتقاء دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1008 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    54-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1512
  • دانلود: 

    861
چکیده: 

مقدمه: فرزندانی که در محیط خانواده پرورش می یابند، در آینده افراد مقاومی در برابر مشکلات زندگی هستند. از این رو این پژوهش باهدف مقایسه رفتارهای پرخطر، مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی در نوجوانان پرورشگاهی، خانواده های جایگزین و عادی انجام شد.روش کار: روش پژوهش توصیفی و از نوع علی_مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل کلیه نوجوانان 12 تا 18 سال ساکن در پرورشگاه، خانواده های جایگزین و خانواده های عادی بندرعباس در سال 1394 بودند. نمونه این پژوهش متشکل از 150 نوجوان بود که 50 نوجوان پرورشگاهی و 50 نوجوان خانواده های جایگزین به روش نمونه گیری هدفمند و 50 نوجوان خانواده های عادی به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای به کار گرفته شده، مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی، مقیاس خودکارآمدی عمومی و آزمون مهارت های ارتباطی کوئین دام بود. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری و SPSS22 استفاده شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار رفتارهای پرخطر در نوجوانان پرورشگاهی 118.04±5.85، خانواده های جایگزین 110.14±5.21 و خانواده های عادی 109.82±6.06، مهارت های ارتباطی در نوجوانان پرورشگاهی 111.17±6.19، خانواده های جایگزین 122.11±7.62 و خانواده های عادی 121.03±6.42 و خودکارآمدی در نوجوانان پرورشگاهی 53.33±3.84، خانواده های جایگزین 61.39±4.01 و خانواده های عادی 63.20±3.26 است. بین نوجوانان خانواده های عادی و خانواده های جایگزین در رفتارهای پرخطر، مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود ندارد (p<0.05)؛ اما بین نوجوانان خانواده های عادی و خانواده های جایگزین با نوجوانان پرورشگاهی در رفتارهای پرخطر، مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود دارد (p<0.05)نتیجه گیری: وقوع رفتارهای پرخطر در نوجوانان پرورشگاهی بالاست. مهارت های ارتباطی آنان ضعیف و ادراکشان از خودکارآمدی پایین است. بنابراین، تدوین برنامه ها و انجام آموزش هایی در جهت پیش گیری از رفتارهای پرخطر و افزایش مهارت های ارتباطی و خودکارآمدی نوجوانان پرورشگاهی حائز اهمیت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1512

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 861 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button