مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگیهای روان سنجی مقیاس آمادگی برای یادگیری خودراهبر چنگ و همکاران در دانشجویان پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: یادگیری خودراهبر برای توسعه حرفه ای دانشجویان دختر پرستاری و مامایی حیاتی است و آنها را قادر می سازد تا دانش و کیفیت عملکرد حرفه ای شان را افزایش دهند. وجود ابزاری معتبر نه تنها برای ارزیابی خودراهبری در یادگیری بلکه بمنظور تعیین اثربخشی روش های یاددهی و یادگیری الزامی است. هدف این مطالعه تعیین ویژگی های روان سنجی مقیاس آمادگی برای یادگیری خودراهبر چنگ و همکاران در دانشجویان دختر پرستاری و مامایی می باشد.روش کار: در این مطالعه مقطعی- روان سنجی, از بین 1135 دانشجوی دختر پرستاری و مامایی قبل از دوره کارورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(دانشکده پرستاری و مامایی) در سال تحصیلی94-1393 و به روش نمونه گیری تصادفی منظم, 378 دانشجو ابزار آمادگی برای خودراهبری در یادگیری چنگ و همکاران با 20 گویه و چهار خرده مقیاس, تکمیل کردند. داده ها به وسیله نرم افزارهای آماری (Lisre8.75 و spss24) و و با اجرای آزمون های توصیفی و استنباطی, از جمله ضریب آلفای کرونباخ, همبستگی اسپیرمن- براون, گاتمن و تحلیل عاملی تاییدی(CFA) تحلیل شد.یافته ها: در چارچوب بررسی روایی سازه و با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی, مقیاس 20 گویه ای خود راهبری در یادگیری, در چهار عامل با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ انگیزه یادگیری 0.83, برنامه ریزی و اجرا 0.84, خود نظارتی 0.81, ارتباط بین فردی 0.60 با استناد به شاخص های برازندگی ریشه خطای میانگین مجذورات تقریب (RMSEA=0.057) ,شاخص نیکویی برازش (GFI=0.91), و شاخص برازندگی تطبیقی (CFI=0.98) به وضوح از یکدیگر تفکیک شد و نتایج نشان داد که هر چهار عامل این مقیاس از ضرایب همسانی درونی بالایی برخوردار هستند.نتیجه گیری: نتایج حاکی از این است که مقیاس آمادگی برای خودراهبری در یادگیری چنگ و همکاران, ابزاری روا و پایا جهت شناسایی قابلیت های یادگیری خودراهبر دانشجویان دختر پرستاری و مامایی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نادی، محمدعلی، و فولادوند، مریم. (1396). ویژگیهای روان سنجی مقیاس آمادگی برای یادگیری خودراهبر چنگ و همکاران در دانشجویان پرستاری و مامایی. آموزش پرستاری، 6(6 )، 16-24. SID. https://sid.ir/paper/238365/fa

Vancouver: کپی

نادی محمدعلی، فولادوند مریم. ویژگیهای روان سنجی مقیاس آمادگی برای یادگیری خودراهبر چنگ و همکاران در دانشجویان پرستاری و مامایی. آموزش پرستاری[Internet]. 1396؛6(6 ):16-24. Available from: https://sid.ir/paper/238365/fa

IEEE: کپی

محمدعلی نادی، و مریم فولادوند، “ویژگیهای روان سنجی مقیاس آمادگی برای یادگیری خودراهبر چنگ و همکاران در دانشجویان پرستاری و مامایی،” آموزش پرستاری، vol. 6، no. 6 ، pp. 16–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238365/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button