مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی مقیاس آمادگی برای خودراهبری در یادگیری برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 174 | صفحه پایان 183

چکیده

 مقدمه: اساتید در راستای رشد قابلیت های یادگیری مادام العمر در بین دانشجویان, به ابزاری روا و پایا جهت سنجش آمادگی دانشجویان برای خودراهبری در یادگیری نیازمند هستند. هدف پژوهش حاضر سنجش پایایی و روایی سازه مقیاس معرفی شده توسط فیشر و همکاران در مورد آمادگی برای خودراهبری در یادگیری بوده است.روش ها: در این مطالعه مقطعی - روان سنجی در سال تحصیلی 87-86, از بین 1120 دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی مقطع قبل از اینترنی, دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای نجف آباد و خوراسگان, 335 نفر مقیاس آمادگی برای خودراهبری را که دارای 40 گویه و سه خرده مقیاس می باشد تکمیل نمودند. اطلاعات خام به وسیله نرم افزار آماری لیزرل (LISREL) و با اجرای آزمون های توصیفی و استنباطی, از جمله ضریب همبستگی اسپیرمن - براون و تحلیل عاملی تاییدی تحلیل شد.نتایج: تحلیل عامل تاییدی, مقیاس 40 گویه ای خودراهبری را در سه عامل خودمدیریتی, رغبت به یادگیری و خودکنترلی با استناد به شاخص های برازندگی مناسب به وضوح از یکدیگر تفکیک کرد و نتایج نشان داد که هر سه عامل این مقیاس از ضرایب همسانی درونی بالایی برخوردار است.نتیجه گیری: نتایج حاکی از این است که مقیاس آمادگی برای خودراهبری در یادگیری فیشر و همکاران, ابزاری روا و پایا جهت شناسایی قابلیت های یادگیری خودراهبر دانشجویان است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادی، محمدعلی، و سجادیان، ایلناز. (1390). اعتباریابی مقیاس آمادگی برای خودراهبری در یادگیری برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(2 (پیاپی 31))، 174-183. SID. https://sid.ir/paper/363590/fa

    Vancouver: کپی

    نادی محمدعلی، سجادیان ایلناز. اعتباریابی مقیاس آمادگی برای خودراهبری در یادگیری برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(2 (پیاپی 31)):174-183. Available from: https://sid.ir/paper/363590/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی نادی، و ایلناز سجادیان، “اعتباریابی مقیاس آمادگی برای خودراهبری در یادگیری برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 2 (پیاپی 31)، pp. 174–183، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363590/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا