مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 17

چکیده

 مقدمه: یکی از شیوه های ارزشیابی بیمارستان های کشور استفاده از استاندارهای ملی اعتباربخشی است که توجه به آن موجب افزایش ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت خدمات می شود. دانش و نگرش مثبت برای افراد دخیل در اجرای اعتباربخشی اعم از مدیران و پرسنل ضروری است.هدف: در این پژوهش میزان دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان های با درجات مختلف اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به اعتبار بخشی مورد بررسی قرار گرفت.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی مقطعی است که در سال 1394 انجام شده است. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اصلاح شده اعظمی و همکاران استفاده شد.92 نفر از مدیران و کارکنان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حداقل یک سال سابقه کار به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده در این مطالعه شرکت کردند. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های آماری تی تست و آنوا صورت گرفت.یافته ها: بیشترین گروه شرکت کننده در این پژوهش پرستاران (45.7%) و کمترین را کارکنان اداری (20.7%) تشکیل می دادند. میانگین نمره دانش و نگرش در گروه مدیران برای بیمارستان هایی که موفق به اخذ رتبه قبولی شده بودند, به ترتیب 37.11±3.14 و 49.61±6.12 و برای بیمارستان های ناموفق به ترتیب 32.94±3.61 و 38.22±8.02 بود. آزمون تی تست اختلاف معنی دار آماری را بین نمرات دانش و نگرش مدیران دو بیمارستان نشان داد (p<0.05) همچنین در مقایسه ی میانگین نمره دانش و نگرش در گروه پرستاران برای بیمارستان های موفق و ناموفق, تفاوت نمره دانش معنی دار (p<0.05) و این تفاوت برای نمره نگرش معنی دارنبود (p>0.05) نتیجه گیری: با توجه به اطلاعات این گروه از کارمندان برای موفقیت در امر اعتباربخشی ضروری به نظر می رسد. لازم است از طریق آموزش اصولی فرهنگسازی مناسب میان مدیران و کارکنان مراکز به منظور تضمین اجرای صحیح اعتباربخشی صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، تابنده، غلامحسینی، نجمه، خوشاب، هادی، سیدباقری، سیدحمید، کرمی، مهدی، نوحی، عصمت، و سبزواری، سکینه. (1395). بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی. مدیریت پرستاری، 5(2)، 9-17. SID. https://sid.ir/paper/239264/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی تابنده، غلامحسینی نجمه، خوشاب هادی، سیدباقری سیدحمید، کرمی مهدی، نوحی عصمت، سبزواری سکینه. بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی. مدیریت پرستاری[Internet]. 1395؛5(2):9-17. Available from: https://sid.ir/paper/239264/fa

    IEEE: کپی

    تابنده صادقی، نجمه غلامحسینی، هادی خوشاب، سیدحمید سیدباقری، مهدی کرمی، عصمت نوحی، و سکینه سبزواری، “بررسی دانش و نگرش مدیران و کارکنان بیمارستان به اعتباربخشی،” مدیریت پرستاری، vol. 5، no. 2، pp. 9–17، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button