Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,286
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجزیه و تحلیل مفهوم هندلینگ کاردرمانی در کودکان فلج مغزی: یک مطالعه هیبرید

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف: هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل مفهوم هندلینگ کاردرمانی در کودکان فلج مغزی, بر اساس تجربه کار درمانگران بالینی و مدرسان کاردرمانی در جامعه ایرانی بود.روش بررسی: این مطالعه از نوع کیفی است که تجزیه و تحلیل مفهوم هندلینگ در کودکان فلج مغزی به روش هیبرید, در سه مرحله انجام شد. در مرحله نظری, مروری بر مقالات مرتبط موجود در پایگاه های اطلاعاتی معتبر تا سال 2014 صورت گرفت و مقالات ارزیابی و تحلیل شد. در مرحله کار در عرصه, نمونه گیری بصورت هدفمند و از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ساختارمند با 6 کاردرمانگر بالینی, میزگرد بحث و گفتگوی تخصصی با حضور 11 کاردرمانگر و دو مشاهده در کلینیک صورت گرفت. سپس نتایج دست نویس شد و تحلیل محتوا صورت گرفت. در مرحله نهایی, تحلیل کلی از دو مرحله قبل به انجام رسید.یافته ها: پنج درونمایه اصلی برای مفهوم هندلینگ استخراج شد که عبارتند از: «مراقبت از کودک فلج مغزی», «مدیریت درمان», «درمان های دستی», «آموزش مهارت های روزمره زندگی» و «حمل و جابه جایی». هم چنین درونمایه های مربوط به ویژگی های هندلینگ بر اساس نظرات مشارکت کنندگان؛ کنترل, ایمنی, حرکت و وضعیت دهی شناسایی شدند.نتیجه گیری: به نظر می رسد نتایج این پژوهش می تواند تا حدودی به واضح تر شدن مفهوم هندلینگ کاردرمانی در کودکان فلج مغزی کمک نماید. همچنین با شناسایی فرایند عوامل تسهیل کننده, بازدارنده و مفهوم هندلینگ, مدرسین و کاردرمانگران بالینی خواهند توانست با تکیه بر دانش مبتنی بر یافته های علمی, فعالیت های درمانی و آموزشی خود را به گونه ای طراحی و اجرا کنند که شرایط لازم برای آموزش, یادگیری و اجرای صحیح هندلینگ در کاردرمانی فراهم آید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دالوند، حمید، رصافیانی، مهدی، حسینی، سیدعلی، صمدی، سیدعلی، و خانکه، حمیدرضا. (1394). تجزیه و تحلیل مفهوم هندلینگ کاردرمانی در کودکان فلج مغزی: یک مطالعه هیبرید. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 16(2)، 110-118. SID. https://sid.ir/paper/43496/fa

Vancouver: کپی

دالوند حمید، رصافیانی مهدی، حسینی سیدعلی، صمدی سیدعلی، خانکه حمیدرضا. تجزیه و تحلیل مفهوم هندلینگ کاردرمانی در کودکان فلج مغزی: یک مطالعه هیبرید. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1394؛16(2):110-118. Available from: https://sid.ir/paper/43496/fa

IEEE: کپی

حمید دالوند، مهدی رصافیانی، سیدعلی حسینی، سیدعلی صمدی، و حمیدرضا خانکه، “تجزیه و تحلیل مفهوم هندلینگ کاردرمانی در کودکان فلج مغزی: یک مطالعه هیبرید،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 16، no. 2، pp. 110–118، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43496/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا