مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اکتیو وستیبولار تراپی بر اختلالات حرکتی کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 82

چکیده

 مقدمه و اهداف با توجه به اختلالات تعادلی مشهود در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی, در تحقیق حاضر تاثیر اکتیو وستیبولار تراپی بر اختلالات حرکتی این کودکان بررسی شد. مواد و روش ها در مطالعه تجربی حاضر 38 کودک 7 تا 12 سال با اختلال ADHD نوع ترکیبی با تشخیص روان پزشک بر اساس ملاک های DSM-IV-TR, که از لحاظ بهره هوشی (آزمون هوش وکسلر) در سطح نرمال قرار داشتند (90< IQ), به طور تصادفی به دو گروه کنترل و آزمون تقسیم و قبل و بعد از مداخله با ابزار اندازه گیری مجموعه آزمون برونینکس اوزرتسکی با هم مقایسه شدند. برنامه درمانی منتخب شامل تمرینات توانبخشی وستیبولار طبق پروتکل تعیین شده به مدت 2ماه هفته ای 3جلسه, هر جلسه 30 دقیقه برای گروه آزمون و آموزش های کلاسیک تحصیلی برای گروه کنترل بود. یافته ها برنامه وستیبولوتراپی در گروه آزمون تغییرات معناداری در بعضی متغیرهای پژوهش در مقایسه با گروه کنترل ایجاد کرد. تغییرات در گروه آزمون شامل: مهارت های حرکتی درشت (P=0.006) و تعادل (P<0.001), کنترل بینایی-حرکتی (P=0.007) به علاوه نمره کلی آزمون برونینکس اوزرتسکی در گروه مداخله بود (P=0.006). نتیجه گیری با توجه به نتایج مطالعه حاضر می توان ادعا کرد برنامه درمانی وستیبولار می تواند موجب تقویت تعادل, مهارت های حرکتی درشت و کنترل بینایی-حرکتی در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فرخی مقدم، صدیقه، حقگو، حجت اله، پیشیاره، ابراهیم، حسینی، سیدعلی، بخشی، عنایت اله، رضازاده، نیما، رستمی، رضا، صادقی، وحید، و خدابنده لو، یوسف. (1396). تاثیر اکتیو وستیبولار تراپی بر اختلالات حرکتی کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی. طب توانبخشی، 6(1)، 74-82. SID. https://sid.ir/paper/240005/fa

Vancouver: کپی

فرخی مقدم صدیقه، حقگو حجت اله، پیشیاره ابراهیم، حسینی سیدعلی، بخشی عنایت اله، رضازاده نیما، رستمی رضا، صادقی وحید، خدابنده لو یوسف. تاثیر اکتیو وستیبولار تراپی بر اختلالات حرکتی کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی. طب توانبخشی[Internet]. 1396؛6(1):74-82. Available from: https://sid.ir/paper/240005/fa

IEEE: کپی

صدیقه فرخی مقدم، حجت اله حقگو، ابراهیم پیشیاره، سیدعلی حسینی، عنایت اله بخشی، نیما رضازاده، رضا رستمی، وحید صادقی، و یوسف خدابنده لو، “تاثیر اکتیو وستیبولار تراپی بر اختلالات حرکتی کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی،” طب توانبخشی، vol. 6، no. 1، pp. 74–82، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240005/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button