مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

982
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا طراحی و برنامه ریزی درس تربیت بدنی در تلفیق با درس جغرافیا امکان پذیر است؟

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 91

چکیده

 هدف تحقیق: هدف از تحقیق حاضر بررسی امکان پذیری طراحی و برنامه ریزی تلفیق درس تربیت بدنی با درس جغرافی جهت یادگیری می باشد که در نوع خود برای اولین بار در کشور و حتی در جهان اجرا می شود.روش تحقیق: تعداد 60 دانش آموز دختر سال اول راهنمایی به شیوه تصادفی خوشه ای از بین دانش آموزان مقاطع راهنمایی شهرستان کرمانشاه انتخاب شدند و به طور تصادفی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند.برای جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضر از از آزمون معلم ساخته یکسان که شامل کلیه حیطه های یادگیری شناختی بلوم بود, در گروه های تجربی و کنترل پس از اجرای تلفیق درس تربیت بدنی با آن درس استفاده شد. ثبات درونی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ تعیین شد و روایی محتوایی آن را چند تن از اساتید تایید کردند. از آزمون آماری t دو گروه مستقل جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که طراحی و برنامه ریزی درس تربیت بدنی در تلفیق با درس جغرافی تاثیر معناداری بر یادگیری شناختی و حیطه های آن دراین درس در دانش آموزان این جامعه دارد (P<0.05).بحث و نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش گروه تجربی که جغرافی را به شیوه تلفیق با درس تربیت بدنی آموزش دیدند نسبت به گروه کنترل که درس جغرافی را به شیوه سنتی آموزش دیدند, در یادگیری شناختی درس جغرافی و حیطه های آن موفق تر بودند و توانستند به سطوح بالاتری از تفکر و یادگیری دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدیان، فاطمه، صادقی بروجردی، سعید، و یوسفی، بهرام. (1390). آیا طراحی و برنامه ریزی درس تربیت بدنی در تلفیق با درس جغرافیا امکان پذیر است؟. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، 1(3)، 85-91. SID. https://sid.ir/paper/240525/fa

    Vancouver: کپی

    اسدیان فاطمه، صادقی بروجردی سعید، یوسفی بهرام. آیا طراحی و برنامه ریزی درس تربیت بدنی در تلفیق با درس جغرافیا امکان پذیر است؟. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی[Internet]. 1390؛1(3):85-91. Available from: https://sid.ir/paper/240525/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه اسدیان، سعید صادقی بروجردی، و بهرام یوسفی، “آیا طراحی و برنامه ریزی درس تربیت بدنی در تلفیق با درس جغرافیا امکان پذیر است؟،” تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، vol. 1، no. 3، pp. 85–91، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240525/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button