مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,108
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعه موردی بانک سامان

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 129

چکیده

 تحقیق حاضر اثر مشارکت مشتری در تولید را بر وفاداری مشتریان (وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری) و عوامل تقویت کننده مشارکت مشتری در تولید را در یک بانک ایرانی بررسی می نماید. برای بررسی مشارکت مشتری در زمینه خدمات بانکی از مدل اوه و همکاران 2007 استفاده شده است. مشارکت در تولید با خلق ارزش برای مشتریان و وفادارتر ساختن آنان موجب افزایش دادوستد تجاری مشتری با یک بانک می شود. لذا اغلب بانکها برای تبدیل شدن به بانک اصلی مشتریان خود, مشارکت در تولید را مورد توجه قرار داده اند. نتایج تحقیق مبتنی بر پرسش نامه های جمع آوری شده از 415 تن از مشتریان بانکی می باشد و روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری نگرشی مشتریان اثر مثبت دارد (P<0.01) اما بر وفاداری رفتاری اثر معناداری ندارد. همچنین ارتباطات کارمند-مشتری (P<0.05), مهارت مشتری (P<0.01), تعهد احساسی (P<0.01) و عدالت تعاملی (P<0.01) نیز مشارکت مشتریان در تولید را افزایش می دهند. در میان عوامل مذکور, تعهد احساسی بیشترین اثر را بر مشارکت در تولید دارد. نتایج تحقیق به بانکها پیشنهاد می کند که از مشارکت در تولید به عنوان ابزاری برای وفادارنمودن مشتریان در بازار رقابتی کنونی استفاده نمایند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، میرزاحسن، و حسینی، وحیده سادات. (1392). بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعه موردی بانک سامان. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، 6(2)، 105-129. SID. https://sid.ir/paper/240885/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی میرزاحسن، حسینی وحیده سادات. بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعه موردی بانک سامان. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)[Internet]. 1392؛6(2):105-129. Available from: https://sid.ir/paper/240885/fa

    IEEE: کپی

    میرزاحسن حسینی، و وحیده سادات حسینی، “بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعه موردی بانک سامان،” مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، vol. 6، no. 2، pp. 105–129، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240885/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا