مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دیدگاه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص شیوه های آموزش و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 82

چکیده

 زمینه و هدف: دوره های تحصیلات تکمیلی محل تلاقی و فصل مشترک آموزش و پژوهش در عالی ترین سطوح خود می باشد که در آن برجسته ترین دانش پژوهان جامعه به عالی ترین مباحث علمی می پردازند. اثربخشی شیوه های آموزشی در این یادگیری فراگیران با ایجاد شواهد نظام مند و مبتنی بر تحقیق کمتر مورد توجه بوده است. لذا این پژوهش با هدف تبیین دیدگاه ها, تجربیات و ادراکات اساتید و دانشجویان از شیوه های آموزش و یادگیری موثر در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.مواد و روش ها: در این پژوهش کیفی اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران شرکت نمودند. مشارکت کنندگان در ابتدا به صورت هدفمند و سپس مبتنی بر نمونه گیری نظری انتخاب شدند. با 25 نفر مشارکت کننده, داده ها به اشباع رسید. مشاهده مشارکتی در کلاس های درس مدرسین و مصاحبه متمرکز با دانشجویان و اساتید روش های اصلی جمع آوری داده ها بود. از روش تحلیل محتوا بر اساس الگوی گراهایم برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: با استفاده از تجزیه و تحلیل به روش مقایسه مداوم داده ها, یافته ها تحقیق در سه حیطه ویژگی های اساتید, انتظارات دانشجویان و تعامل بین استاد و دانشجو توصیف شد.نتیجه گیری: یافته های پژوهش بازبینی برنامه های آموزشی به منظور کاربرد روش های نوین تدریس در جهت ارتقاء یادگیری و رضایتمندی دانشجویان را پیشنهاد می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرقاتی خویی، عفت السادات، زارعی، فاطمه، بیات، علیرضا، دستورپور، مریم، و ریماز، شهناز. (1392). تبیین دیدگاه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص شیوه های آموزش و یادگیری. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 1(3)، 67-82. SID. https://sid.ir/paper/242528/fa

    Vancouver: کپی

    مرقاتی خویی عفت السادات، زارعی فاطمه، بیات علیرضا، دستورپور مریم، ریماز شهناز. تبیین دیدگاه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص شیوه های آموزش و یادگیری. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1392؛1(3):67-82. Available from: https://sid.ir/paper/242528/fa

    IEEE: کپی

    عفت السادات مرقاتی خویی، فاطمه زارعی، علیرضا بیات، مریم دستورپور، و شهناز ریماز، “تبیین دیدگاه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص شیوه های آموزش و یادگیری،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 1، no. 3، pp. 67–82، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button