مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری بهورزان با استفاده از پرسشنامه های وارک و کلب و ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 27

چکیده

 مقدمه: سبک های یادگیری روش هایی هستند که فراگیر در فرآیند یادگیری از آن بهره می گیرد تا اطلاعات و تجربیات تازه را در ذهن خود سازمان دهی کند. این مطالعه با هدف مقایسه سبک های یادگیری بهورزان با استفاده از دو پرسشنامه وارک و کلب و بررسی ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی در سال 1392 انجام گرفت.روش ها: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی, 169 نفر از بهورزان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به روش سرشماری انتخاب شده و با پاسخ به پرسش نامه های استاندارد وارک و کلب مورد بررسی قرار گرفتند. معدل کل دروس و آخرین معدل قبل از شروع دوره بهورزی به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار تحلیلی شامل آزمون c2, همبستگی Pearson و ANOVA استفاده شد.یافته ها: بر اساس پرسشنامه استاندارد شده کلب و وارک به ترتیب, اکثریت بهورزان در هر دو جنس دارای سبک واگرا و سبک خواندنی- نوشتنی بودند. بین جنسیت, سن, سابقه کاری و پیشرفت تحصیلی بهورزان با نوع سبک های یادگیری وارک و کلب بهورزان رابطه معنی دار آماری وجود نداشت. بین نوع سبک های یادگیری منتج از دو پرسشنامه رابطه معنی داری یافت نشد.نتیجه گیری: ارزیابی سبک یادگیری به روش کلب و وارک نتایج یکسانی بدست نمی دهد و احتمالا استفاده از دو شیوه, نتایج دقیق تری در مورد ویژگی های یادگیری فراگیران فراهم می آورد. اکثریت بهورزان در هر دو جنس دارای سبک های یادگیری واگرا و خواندنی- نوشتنی بوده و از سبک دیداری در دوره نیمه حضوری کمتر استفاده می نمودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، مهرناز، و علامی، عباس. (1393). بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری بهورزان با استفاده از پرسشنامه های وارک و کلب و ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(1)، 18-27. SID. https://sid.ir/paper/244470/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی مهرناز، علامی عباس. بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری بهورزان با استفاده از پرسشنامه های وارک و کلب و ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1393؛6(1):18-27. Available from: https://sid.ir/paper/244470/fa

    IEEE: کپی

    مهرناز احمدی، و عباس علامی، “بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری بهورزان با استفاده از پرسشنامه های وارک و کلب و ارتباط آن ها با پیشرفت تحصیلی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 6، no. 1، pp. 18–27، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button