Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

973
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت آموزش های ارائه شده در مرکز مهارت های بالینی از دیدگاه کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی از مقاطع حساس آموزش پزشکی است که در شکل دهی توانمندی های حرفه ای فراگیران نقش عمده ای دارد. با توجه به اهمیت این امر, آموزش عملی پزشکی طی دو دهه اخیر دستخوش تحولات چشمگیر شده و به سمت گسترش مراکز آموزش مهارت های بالینی رفته است. لذا, مطالعه حاضر با هدف تعیین کیفیت آموزش های ارائه شده در مرکز مهارت های بالینی از دیدگاه کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد.روش ها: این مطالعه توصیفی- مقطعی در مرکز مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بر روی کلیه کارآموزان رشته پزشکی که در سال تحصیلی 94-1393 برای گذراندن دوره آموزشی به مرکز مهارت های بالینی معرفی شده بودند, انجام شد. نمونه گیری به شیوه سرشماری و شامل 50 نفر بود. گردآوری از طریق پرسشنامه محقق ساخته شامل 20 سوال برای 8 گروه آموزشی (داخلی, کودکان, ارولوژی, زنان, ارتوپدی, بیهوشی, ENT و جراحی عمومی) انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی (آزمون کولموگروف اسمیرنوف, آزمون من ویتنی یو و اسپیرمن) صورت گرفت.یافته ها: اکثریت دانشجویان کیفیت آموزش گروه داخلی (90.8 درصد), کودکان (68.2 درصد), ارولوژی (100 درصد), جراحی (68.2 درصد),ENT (90.9 درصد), ارتوپدی (77.3 درصد) و بیهوشی (86.4 درصد) را خوب و گروه زنان (54.5 درصد) را ضعیف می دانستند, هم چنین 68.2 درصد از دانشجویان کیفیت کلی آموزش کلیه گروه ها را در سطح خوب ارزیابی نمودند. بین متغیر های سن (P=0.52), جنس (P=0.55) و نمره آزمون OSCE (P=0.19) با کیفیت آموزش های ارائه شده ارتباط آماری معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: از آنجایی که دانشجویان از کیفیت آموزش در برخی از گروه ها رضایت چندانی نداشتند, پیشنهاد می گردد که بررسی های بیشتر جهت رفع مشکلات و ارتقاء کیفیت آموزش های ارائه شده در این مراکز به عنوان اولین مکان تبدیل آموخته های تئوری به عملی دانشجویان صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوشرنگ، حسین، سالاری، ارسلان، دادگران، ایده، مودب، فاطمه، روحی بلسی، لیلا، و پورکاظمی، آیدین. (1395). بررسی کیفیت آموزش های ارائه شده در مرکز مهارت های بالینی از دیدگاه کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8(2 )، 77-83. SID. https://sid.ir/paper/244480/fa

    Vancouver: کپی

    خوشرنگ حسین، سالاری ارسلان، دادگران ایده، مودب فاطمه، روحی بلسی لیلا، پورکاظمی آیدین. بررسی کیفیت آموزش های ارائه شده در مرکز مهارت های بالینی از دیدگاه کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1395؛8(2 ):77-83. Available from: https://sid.ir/paper/244480/fa

    IEEE: کپی

    حسین خوشرنگ، ارسلان سالاری، ایده دادگران، فاطمه مودب، لیلا روحی بلسی، و آیدین پورکاظمی، “بررسی کیفیت آموزش های ارائه شده در مرکز مهارت های بالینی از دیدگاه کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 8، no. 2 ، pp. 77–83، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا