مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

568
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی درس زبان عمومی بر اساس مدل تایلر از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه ارزیابی برنامه های نظام آموزش عالی, مسأله بسیار مهمی است که به صورت منظم و علمی در اکثر رشته های دانشگاهی صورت نپذیرفته است در حالیکه ارزیابی جزء جدانشدنی در آموزش است. هدف مطالعه حاضر ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی درس زبان عمومی بر اساس مدل تایلر از دیدگاه دانشجویان بود. روش تحقیق: این مطالعه, یک مطالعه توصیفی-تحلیلی است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که درس زبان عمومی درسال1395 داشتند, بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 180 نفر برآورد شد که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه محقق ساخته 28 سؤالی استفاده شد که روایی آن به تأیید صاحب نظران آموزش پزشکی و آموزش زبان انگلیسی رسید و پایایی آن با استفاده از شیوه آلفای کرونباخ 82درصد به دست آمد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS (ویرایش 16) و آزمون تی مستقل استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین میانگین به دست آمده در سه عنصر محتوا, راهبردهای تدریس و ارزشیابی درس زبان عمومی از دیدگاه دانشجویان با میانگین نظری تفاوت معنی دار بود و بالاتر از آن قرار داشت (0/05P<)؛ همچنین بین میانگین عنصر اهداف با میانگین نظری اختلاف معنی دار بود و پایین تر از آن قرار داشت (0/05P>). نتیجه گیری: به نظر می رسد بایستی اهداف برنامه درسی درس زبان عمومی, مجدد مورد بازنگری قرار بگیرد تا بتواند پاسخگوی نیازهای دانشجویان باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، یحیی، حکمتی، نرگس، و نویدی نیا، حسین. (1397). ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی درس زبان عمومی بر اساس مدل تایلر از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, در سال 1395. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 53-60. SID. https://sid.ir/paper/397921/fa

Vancouver: کپی

محمدی یحیی، حکمتی نرگس، نویدی نیا حسین. ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی درس زبان عمومی بر اساس مدل تایلر از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, در سال 1395. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):53-60. Available from: https://sid.ir/paper/397921/fa

IEEE: کپی

یحیی محمدی، نرگس حکمتی، و حسین نویدی نیا، “ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی درس زبان عمومی بر اساس مدل تایلر از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, در سال 1395،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 53–60، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397921/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا