مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر معدل دیپلم برروند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل 90-1385

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه: آموزش پزشکی به عنوان یک سیستم آموزشی پویا می تواند تحت تاثیر آموخته های دانش آموزان پیش از ورود به دانشگاه قرار گیرد. ارزیابی آموزشی به عنوان ابزاری برای بررسی کیفیت سیستم های آموزشی استفاده می شود. هدف از این مطالعه تعیین اثر معدل دیپلم بر روند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بود.روش ها: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی - تحلیلی است که بر روی 6 دوره تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل طی سال های 90-1385 انجام گردید. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ای در مورد مشخصات دموگرافیک, معدل دیپلم, و معدل دروس تخصصی, معدل دروس علوم پایه, نمره آزمون جامع علوم پایه هر یک از دانشجویان اخذ و با استفاده از تست های آماری t-test با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد آنالیز قرار گرفت.یافته ها: از 387 دانشجوی پزشکی واجد شرایط 229 نفر (59.17 درصد) دختر و 262 نفر (68.8 درصد) بومی بودند. بررسی ها نشان داد میانگین معدل دیپلم با میانگین نمرات 12 درس اختصاصی رابطه معنی داری داشته است (p=0.001). همچنین با وجود همخوانی بین معدل دیپلم با معدل علوم پایه و امتحان جامع, ارتباط معنی داری بین معدل ها مشاهده نشد. اما بین معدل علوم پایه و امتحان جامع ارتباط معنی داری وجود داشت (p£0.05).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که وضعیت تحصیلی دانشجو در طی دوره دبیرستان نقش مهمی در روند تحصیلی شان دارد. بنابراین پیشنهاد می گردد معدل دیپلم به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار در انتخاب دانشجویان پزشکی در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عادل مشهدسری، فرشته، علمی، فاطمه، علمی، مریم میترا، و مقدوری، زهرا. (1394). بررسی تاثیر معدل دیپلم برروند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل 90-1385. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(4)، 39-45. SID. https://sid.ir/paper/244512/fa

    Vancouver: کپی

    عادل مشهدسری فرشته، علمی فاطمه، علمی مریم میترا، مقدوری زهرا. بررسی تاثیر معدل دیپلم برروند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل 90-1385. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(4):39-45. Available from: https://sid.ir/paper/244512/fa

    IEEE: کپی

    فرشته عادل مشهدسری، فاطمه علمی، مریم میترا علمی، و زهرا مقدوری، “بررسی تاثیر معدل دیپلم برروند تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل 90-1385،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 4، pp. 39–45، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button