مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکاف کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود و مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درسال 1393

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 71

چکیده

 مقدمه: امروزه دانشکده های دندانپزشکی در سراسر دنیا با چالش های عمده در ارائه خدمات آموزشی جامع برای دستیابی به کفایت لازم برای کار دندانپزشکی در فارغ التحصیلان رو به رو هستند. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه های دانشجویان دندانپزشکی از کیفیت خدمات آموزشی در دانشکده دندانپزشکی رشت طراحی و اجرا گردید.روش ها: دراین مطالعه مقطعی - تحلیلی, 105 نفراز دانشجویان بخش های پری کلینیک و کلینیک دانشکده دندانپزشکی در سال 1393 به روش سرشماری انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد سروکوال شامل دو بخش اطلاعات فردی و پنچ بعد کیفیت خدمات آموزشی (ابعاد فیزیکی, تضمین, پاسخگویی, اطمینان و همدلی) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی کای دو و t زوج از طریق نرم افزار SPSS انجام گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد میانگین سنی دانشجویان 22.28±2.6 و اکثریت دانشجویان (52 درصد) دختر بودند. در هر پنج بعد خدمات آموزشی بین وضع موجود و ایده آل دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی شکاف منفی وجود داشت. ابعاد پاسخگویی و تضمین به ترتیب با (-0.910) و (-0.820) بیشترین شکاف منفی و بعد فیزیکی با (-0.760) کمترین شکاف را به خود اختصاص دادند.نتیجه گیری: انتظارات دانشجویان در مورد کیفیت آموزش فراتر از درک آنها از وضعیت موجود است و در این میان عدم توجه به نیازهای دانشجویان در تدوین برنامه آموزشی نقش مهمی در کاهش رضایت دانشجویان داشته است. از این رو اطلاع از عقاید و نظرات آنان می تواند منبعی از اطلاعات برای استفاده مدیران آموزشی در تصمیم گیری های کلی و جزئی برای ارتقای کیفیت آموزش فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذاکرجعفری، حمیدرضا، همکار، بهزاد، و میرفرهادی، نسترن. (1394). شکاف کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود و مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درسال 1393. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(3)، 65-71. SID. https://sid.ir/paper/244535/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکرجعفری حمیدرضا، همکار بهزاد، میرفرهادی نسترن. شکاف کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود و مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درسال 1393. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(3):65-71. Available from: https://sid.ir/paper/244535/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا ذاکرجعفری، بهزاد همکار، و نسترن میرفرهادی، “شکاف کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود و مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درسال 1393،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 3، pp. 65–71، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244535/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button