مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش اداره مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 80

چکیده

 مقدمه: با ظهور و گسترش اینترنت, این رسانه به عنوان یک مکمل جهت تامین نیازهای اطلاعاتی و آموزش مورد استفاده قرارگرفته است. لذا این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش اداره مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری انجام شد.روش کار: مطالعه حاضر یک کارآزمایی آموزشی تک گروهی است که در سال 1392 بر روی 30 نفر از دانشجویان پرستاری آجا در شهر تهران انجام شد. انتخاب واحد های تحت پژوهش به صورت تصادفی ساده انجام گرفت. نمونه ها تحت آموزش نحوه اداره مصدومین پرتویی به روش آموزش مبتنی بر وب قرار گرفتند. میزان تاثیر آموزش در سه سطح دانش, فهم و کاربرد در حیطه شناختی قبل, بلافاصله و یک ماه بعد از آموزش بررسی شد و داده ها با استفاده از تحلیل واریانس اندازه گیری های تکراری, تحلیل شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار مجموع نمرات سطوح یادگیری (دانش, فهم و کاربرد) قبل و بلافاصله بعد از آموزش و 4 هفته بعد به ترتیب 7.83±2.561 و 18.57±3.308 10.40±2.568 بود (P<0.001). بین سه مرحله آزمون تفاوت آماری معنادار وجود داشت. میانگین نمرات در مرحله پس آزمون سیر صعودی زیادی داشت اما در مرحله یادداری میانگین مجموع نمرات کاهش چشمگیری داشت.نتیجه گیری: در صورت مطلوب بودن شرایط از نظر زمان و مکان و وجود وسایل کمک آموزشی و نیز جهت صرفه جویی در وقت می توان برای برخی از دروس از این روش آموزشی نوین بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنی یعقوبی، فاطمه، علیاری، شهلا، شریفی فر، سیمین تاج، و پیشگویی، امیرحسین. (1393). بررسی تاثیر آموزش اداره مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری. پرستار و پزشک در رزم، 2(3)، 72-80. SID. https://sid.ir/paper/246041/fa

    Vancouver: کپی

    بنی یعقوبی فاطمه، علیاری شهلا، شریفی فر سیمین تاج، پیشگویی امیرحسین. بررسی تاثیر آموزش اداره مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری. پرستار و پزشک در رزم[Internet]. 1393؛2(3):72-80. Available from: https://sid.ir/paper/246041/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بنی یعقوبی، شهلا علیاری، سیمین تاج شریفی فر، و امیرحسین پیشگویی، “بررسی تاثیر آموزش اداره مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری،” پرستار و پزشک در رزم، vol. 2، no. 3، pp. 72–80، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button