مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,888
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,267
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تبلیغات تجاری شهری بر مصرف گرایی زنان شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 123

چکیده

 با افزایش دامنه فعالیت های رسانه های مختلف و تشویق به مصرف بیش تر انواع مختلف از کالا و خدمات, شکل های جدیدی از رفتار مصرفی و تبعات ناهنجار آن در شهرهای بزرگ گسترش یافته است. استفاده از وسایل تاثیرگذار بر ذهن انسان, برای سودمند جلوه دادن کالاهای تولیدشده و در نتیجه خرید و مصرف آن در سطوح گسترده اجتماعی, گذشته از تولید فرهنگ و نگرش جدید در فضای شهری, تاثیر قابل ملاحظه ای نیز بر نظام رفتاری ساکنین در شهرها بر جا گذاشته است. می توان گفت بنا به علل مختلف از جمله به دلیل فزونی فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای, تمایل به مصرف زیاد در لایه های بسیار گسترده ای از مردم به صورت یک قاعده و هنجار اجتماعی و بعضا دارای عوارض درآمده است. با توجه به اهمیت جامعه شناختی موضوع مصرف در نظام کارکرد شهری این پژوهش در صدد است تا به بررسی رابطه میان میزان مصرف گرایی زنان شهر تهران و تبلیغات تجاری موجود شهری 1 بپردازد. چرا که بنا به دلایل و عوامل مختلف, زنان بیش ترین سطح از مصرف شهری را در مقابسه با مردان به خود اختصاص می دهند. از تبیین های نظری مختلف از جمله نظریه اقناع برای واکاوی تحلیلی و مفهومی موضوع مورد استفاده قرار گرفته است. روش مورد استفاده در پژوهش, پیمایش, و ابزار گردآوری داده ها نیز پرسش نامه و نمونه مورد بررسی 270 نفر از زنان شهروند ساکن در شهر تهران و مراجعه کننده به مراکز خرید است که با روش نمونه گیری خوشه ای طبقه بندی شده اتفاقی انتخاب شده اند. نتایج به دست آمده مبین آن است که میان تبلیغات تجاری در شهر و میزان و نوع مصرف گرایی زنان رابطه معنی دار وجود دارد. در این میان متغیر واسط تمایل به مصرف زیاد و نگرش مادی گرایانه, نقش تعیین کننده ای در سطح مصرف افراد مورد تحقیق دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، یعقوب، و احمدی، طیبه. (1392). تاثیر تبلیغات تجاری شهری بر مصرف گرایی زنان شهر تهران. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، 1(4)، 99-123. SID. https://sid.ir/paper/246461/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی یعقوب، احمدی طیبه. تاثیر تبلیغات تجاری شهری بر مصرف گرایی زنان شهر تهران. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی[Internet]. 1392؛1(4):99-123. Available from: https://sid.ir/paper/246461/fa

    IEEE: کپی

    یعقوب موسوی، و طیبه احمدی، “تاثیر تبلیغات تجاری شهری بر مصرف گرایی زنان شهر تهران،” مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، vol. 1، no. 4، pp. 99–123، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا