Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2536
  • دانلود: 

    1450
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، مقایسه تاثیر روش آموزش مبتنی بر الگوی یادگیری زایشی و متداول بر انگیزش و یادگیری دانش آموزان سال اول دبیرستان در درس زیست شناسی بوده است. این تحقیق از نوع شبه آزمایشی و طرح پیش آزمون پس آزمون است که با گروه کنترل و گروه آزمایش انجام گرفته است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر قزوین که در سال تحصیلی 1391-1392 مشغول تحصیل بوده اند، تشکیل می دهد. حجم نمونه در این پژوهش، 65 دانش آموز دختر پایه اول دبیرستان بودند که به دلیل محدودیت اجرا، به شیوه نمونه گیری دردسترس نمونه گیری شده اند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس و آزمون یادگیری محقق ساخته بود و برای محاسبه پایایی پرسشنامه انگیزش پیشرفت، از روش محاسبه آلفای کرونباخ استفاده شد که میزان پایایی آن 0.84 به دست آمد. روایی محتوایی آزمون یادگیری به تایید متخصصان رسید و برای اندازه گیری میزان پایایی آزمون یادگیری، از روش کودرریچاردسون 20 استفاده شد که مقدار 0.89 برای آن به دست آمد. برای تحلیل داده، از آزمون آماری کوواریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج پس آزمون انگیزش و یادگیری نشان داد که روش آموزش زایشی بر یادگیری و انگیزش تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2536

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1450 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    11-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1256
  • دانلود: 

    624
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی دیدگاه ها و توانمندی های اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص آموزش ترکیبی است. در این پژوهش، از روش پژوهش توصیفی پیمایشی استفاده شد. از بین 500 عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، 80 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه محقق ساخته بود و پایایی آن با آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن برای خرده عامل نگرش 0.80 و برای خرده عامل توانایی 0.86 بود. جهت تحلیل داده ها، از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد، واریانس، حداقل و حداکثر) و آمار استنباطی (آزمون t تک نمونه ای) استفاده شد. در بخش آمار توصیفی، میانگین 4.04 برای خرده عامل نگرش و میانگین 3.27 برای خرده عامل توانایی به دست آمد و در بخش آمار استنباطی، مقدار T برای خرده عامل نگرش 15.017 و برای خرده عامل توانایی 2.85 به دست آمد. در پایان پژوهش نتیجه گرفته شد که اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در خصوص طراحی و استفاده از دوره های آموزشی ترکیبی در دانشگاه، دیدگاه مثبتی دارند، همچنین توانایی طراحی و استفاده از دوره های آموزشی ترکیبی در دانشگاه را دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

شفیعی سمیرا | اسدی سعید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    21-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1778
  • دانلود: 

    1030
چکیده: 

با توجه به اهمیت کامپیوتر و کاربرد آن به عنوان وسیله کمک آموزشی در جامعه اطلاعاتی امروز، در پژوهش حاضر رابطه مهارت های کلیدی کامپیوتر ICDL و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقطع ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بررسی شده و با توجه به ماهیت موضوع و به دلیل استفاده از نتایج آن در زمینه آموزش و یادگیری، پژوهش حاضر از نوع کاربردی و از زمره طرح های تحلیلی است که در آن ارتباط بین گروه های مستقل ازجهت داشتن یا نداشتن رابطه، با استفاده از روش همبستگی سنجیده می شود. جامعه آماری، 288 دانشجوی ارشد تکنولوژی آموزشی ورودی ترم های مهر 1387 تا بهمن 1389 است که ازمیان آن، طبق جدول مورگان، حدود 165 نفر به عنوان جامعه نمونه انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته متشکل از 37 سوال که در سطح لیکرت درجه بندی شده بود، استفاده شد. در تحلیل داده های خام، آمار توصیفی شامل فراوانی و درصد فراوانی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون و آزمون «خی دو» به کار برده شد. نتایج نشان داد که بین تسلط بر مهارت های کلیدی کامپیوتر و فعالیت های اجرایی، یادگیری زبان انگلیسی، پیشرفت تحصیلی و امور پژوهشی ارتباط معنی دار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1778

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1030 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    31-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1649
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

رشد سریع اینترنت و شاخه های چندرسانه ای شبکه جهانی، راه های جدیدی را برای انتقال اطلاعات به دانشجویان فراهم کرده است. بدون شک، آموزش زمان بندی شده ازطریق ارتباط رودررو، موثرترین روش آموزش است؛ اما بعد مسافت و کمبود وقت، امکان شرکت دانشجویان را در چنین کلاس هایی محدود کرده است. این پژوهش با هدف بررسی مقایسه ای میزان اثربخشی آموزش درس تهیه و تولید مواد و وسایل پیشرفته رشته آموزش محیط زیست در دو گروه از دانشجویان آموزش مجازی و سنتی انجام شده است.این تحقیق، مقطعی است که برروی دو گروه 30 نفری از دانشجویان سال آخر رشته آموزش محیط زیست مجازی و سنتی پیام نور تهران انجام شد. گروه مجازی درس تهیه و تولید مواد و وسایل پیشرفته آموزش محیط زیست را در نیمسال اول تحصیلی 91-90 ازطریق اینترنت، و گروه سنتی درس مذکور را به شیوه حضوری آموزش دیدند. در پایان دوره آموزشی،هر دو گروه در شرایط برابر و با مواد آزمودنی یکسان ارزیابی شدند. اطلاعات موردنیاز با آمار توصیفی و استنباطی تجزیه وتحلیل شد. میانگین نمره آزمون دانشجویان مجازی m1=10.88 و میانگین نمره آزمون دانشجویان سنتی m2=8.85 است؛ و با درنظرگرفتن P=0.05 نتیجه گیری می شود که درخصوص این متغیر، بین دو گروه مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد. براین اساس می توان نتیجه گرفت که درس تهیه و تولید مواد و وسایل پیشرفته آموزش محیط زیست را می توان به شیوه آموزش از راه دور و بدون افت کیفیت آموزشی، آموزش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1649

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

نوریان محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    41-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2449
  • دانلود: 

    349
چکیده: 

هدف از این تحقیق، بررسی ارتباط بین تصاویر و متن نوشتاری به عنوان دو عنصر اصلی محتوای کتاب های درسی است. تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی بوده که با استفاده از روش تحلیل محتوا وبه کارگیری الگوی تحلیل محتوای ارتباطی رسانه های آموزشی انجام شده و جامعه آماری آن کتاب های درسی رشته مدیریت خانواده است. نتایج نشانگر آن است که حدود 10 درصد تصاویر کتاب های درسی جامعه آماری با متن نوشتاری ارتباطی ندارد، 80 درصد کاملا منطبق و 10 درصد محتوایی بیشتر و یا کمتر از متن نوشتاری ارائه کرده اند؛همچنین کتاب های درسی را از جنبه به کارگیری تصاویر مرتبط با متن و نسبت تعداد تصاویر به صفحات متفاوت اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2449

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 349 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    57-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1319
  • دانلود: 

    842
چکیده: 

با نگاهی به کثرت آمار دانش آموزان در نظام آموزشی رایج و ضرورت تسهیل در دسترسی افراد لازم التعلیم و تحقق عدالت آموزشی در تمام مناطق کشور بر لزوم توسعه آموزش های از راه دور بخصوص در استان های محروم بیشتر پی میبریم.از این رو پژوهش حاضر با هدف میزان دستیابی به اهداف آموزش از راه دور در استان سیستان و بلوچستان از دیدگاه کارشناسان و مدیران و ارائه راهبردهایی برای توسعه آموزش می باشد. روش پژوهش زمینه یابی توصیفی می باشد و شرکت کننده های پژوهش تعداد 96 نفر از کارشناسان و مدیران آموزش از راه دور استان می باشد. پژوهش به روش سرشماری نمونه گیری شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که پایایی آن به روش آلفای کرونباخ و روایی آن با استفاده از نظر متخصصین آموزش از راه دور و اساتید دانشگاه احراز شده که نتایج بیانگر روایی و پایایی مطلوب پرسشنامه بوده است. پژوهش شامل دو سوال زیر می باشد: 1- از دیدگاه کارشناسان و مدیران، مراکز آموزش از راه دور استان سیستان و بلوچستان از لحاظ دستیابی به اهداف چگونه می باشد؟2- از دیدگاه کارشناسان و مدیران مراکز آموزش از راه دور راهبرد های مناسب و مطلوب جهت توسعه آموزش از راه دور در استان سیستان و بلوچستان چه می باشد؟یافته ها نشان داد که تحقق اهداف آموزش از راه دور استان تا حد مطلوب و رضایت بخشی صورت گرفته و راهبردهای ارائه شده جهت توسعه آموزش از راه دور استان معنادار می باشد. همچنین نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان می دهد که آموزش از راه دور استان س.ب توانسته است با وجود موانع و مشکلات بسیار در دستیابی به اهداف مصوبه آموزش از راه دور تا حد خوب و مطلوبی نائل آمده و باکارگیری راهبردهای ارائه شده که شامل وجود زیر ساخت های تکنولوژیکی،تنوع در شیوه های آموزش،توسعه فرهنگ پژوهش، وجود یادگیری الکترونیکی، و... می تواند روزبه روز در جهت توسعه آموزش در استان موفق تر عمل کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 842 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button